Alla inlägg den 14 januari 2010

Av Elin Alzén - 14 januari 2010 11:45

Yeey! Just nu sitter jag på vårat kontor tillsammans med Mirre.

Snackade med far nyss och tydligen på sjukt brett dalmål enligt min käre kollega. Men de e väl inte så konstigt när man lever på en gård där de flesta pratar Rättviksmål och Dalmål för fulla muggar, dessutom så har ju jag bott i Dalarna i evigheter, iaf i 15 år. Men är riktigt imponerad över att de andra volontärerna fortfarande har kvar sin dialekt från Västerås...


Insåg att mitt behov av att sluta äta söksaker skuts upp ett dygn till. Man kan ju inte bli serverad vaniljmunkar och bara låta bli att äta den, de går ju inte! Kanske för att dom är så sjukt goda.


Jag skrev klart min aftonbön igår som jag ska ha imorgon kväll. Är dock lite besviken på den för det kändes inte riktigt som om jag skulle vilja ha den nu. Hur som helst så kommer det typ att handla om kärlek och kärleken till andra. Det jag inte förstår är att jag alltid lyckas göra mina böner så oerhört personliga och då känns de ibland fel att stå och prata om de. Men man får väl inte klaga...


Jag kanske kan få igång bilen ikväll! Jag fick ju lite klagomål utav Anna på drift och hon sa de att bilen stod ju helt fel... men vad kan man göra då bilen inte startar? Aja jag får ju iaf hjälp utav far och förhoppningsvis kommer min bror med också med detta ikväll så nu jävlar ska den igång! Sen åker väl jag hem till Leksand för å stanna över natten.

Fick även veta utav far att han måste äta tre lagade måltider per dag vilket kommer resultera i att han kommer äta gröt med fågelfrön i :P



Jag är så imponerad över hur barn tänker ibland.

Min kompis berättade att hans dotter Evelina började prata om sin gammelmormor hur hon har det i himlen och att hon ville låna en rymdraket och hälsa på henne. Jens hade svarat att då kommer dom till fel himmel, när hon skulle gå och lägga sig så fråga hon om de inte kunde låna kyrkans rymdraket så dom kom till rätt himmel.....


Och de jag regerade på var att hon tänkte så rätt iom att Jens mormor begravdes i kyrkan och då borde man ju kunna låna kyrkans rymdraket för att komma och hälsa på henne...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Januari 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards