Alla inlägg den 28 januari 2010

Av Elin Alzén - 28 januari 2010 21:15

Så sitter jag ännu en gång på kontoret och funderar lite. Jag har haft några bra samtal idag och ett var med chefen och de andra med Elisabeth, vår diakon i hemförsamlingen. Vi pratade bland annat om hur folk ser på en. Hur ens föräldrar, vänner och kollegor och många fler ser på en. Som jag tror ser många mig som en glad och positiv person som är väldigt ärlig och en bra lyssnare. Vissa ser mig som tyst och tillbakadragen men allt beror ju på hur mycket jag får synas i den grupp jag är i. Jag är oerhört nöjd över att jag fick fundera på detta och få en annan bild av hur folk ser mig.

Jag och Elisabeth hade ett väldigt härligt och trevligt samtal där de sträckte sig mellan himmel och jord. Vi pratade om de kaos jag känner att jag är i samt kompisar, killar, kärlek och allt som kärleken kan föra med sig.

Fick nyss veta att Tony, vår pedagog i församlingen hemma ska flytta till Köping. Det känns oerhört tråkigt för de är en person jag tycker mycket om som person, dock var han väl inte världens bästa ledare men ändå. Han hade många goda sidor som Köping nu ska få ta del i...


Nu blir det till att jobba igen i helgen vilket kommer bli ganska kul! En konfirmandgrupp från Önsta kommer hit vilket resulterar i att de är ca 70 personer som jag ska värda genom helgen och ta hand om.

Yeey då blir de Dirro på lördag kväll och då får man ta och spela den musik jag aldrig annars lyssnar på... hmm hur ska de gå denna gång? Förra gången gick det ju inte så bra ioma jag fick sluta en halvtimme tidigare än räknat....


Nu har jag förberett mycket inför imorgon och helgen när det gäller arbetet så nu ska jag ta itu med min tro tills på onsdag då jag ska prata om de uppe i Malung, dessutom så ska jag berätta varför jag blev volontär på Stiftsgården i Rättvik vilket blir rätt intressant att fundera på (:


Tänkte dessutom ta en tur till Falun på söndag eftermiddag för att se hur de är i Aspeboda. Så hoppas på att få fika men några vänner på måndag eller tisdag :)


Nu längtar jag efter att få krypa ner i min säng och sova så att jag är pigg och fräsh till middagsbönen imorgon och tills arbetshelgen. Men sova får jag snart ändå, om ca trekvart.

Av Elin Alzén - 28 januari 2010 10:53


Yeeh jag vaknade av mig själv och insåg att jag mår toppen! kan ha berott på att jag gick och la mig tidigt igår och sov tills jag vaknade idag (utan klocka). Detta var verkligen vad jag behövde!

Allas vår egen Mirre råkade sig på att halka i duschen igår vilket resulterade i att vi fick hämta dr Anna Åberg och sen blev de till att köra till sjukan för att se över såren. Det blev att plåstra om honom och sen fick vi åka tillbaka. Men inge ont har något gott med sig... Nu får vi iaf en ny dusch vilket är väldigt välbehövligt. Tror nog aldrig pavven fått så mycket nytt under ett volontärår som detta :)

  Nu ska jag väl iväg och äta lite frukost innan lunchen och sen blir de samtalsdag och annat arbete.

Tankar snurrar runt runt hela tiden. Nu kretsar dom mest kring min syrra och när jag ska åka ner till Bålsta för att hälsa på. Det blir väl inom en rätt snar framtid tror jag :)

Nu börjar jag på att bli lite trötter när de gäller att rycka ut mitt i nätterna för att hjälpa våra stackars vilsna själar i köket när de kommer på att de kanske glömt stänga av spisar och andra plattor. Dessutom börjar jag fundera på hur de får tag på våra prvata nr. Men de är ju ganska uppenbart att dom får ioma köket har en lista inne på kontoret.. Jaja, kan man hjälpa så gör man de även om de är mitt i natten och man är vaken :P

Tjipp tjopp!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Januari 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards