Alla inlägg den 4 februari 2010

Av Elin Alzén - 4 februari 2010 13:31

Trött tröttare osv.. Jag får ta och skylla mig själv när jag inte sover på nätterna.. Var ju hemma hos en kompis och tittade på tv tsm med honom i tisdags kväll och kom inte därifrån föräns vid halv två-två någon gång på natten... somnade halv tre och smarta jag bestämde mig för att åka med Anna klockan halv sju till jobbet dagen därpå. De bästa med den dagen var att jag var ovanligt glad och mådde ovanligt bra, kan ha berott på dålig sömn och trevlig kväll innan.


Senare på dagen närmare bestämt vid halv ett tog jag, Adam, Mirre och Malin bussen för att åka till Malung för att träffa Lennart å hans gäng... Vårat arbete var att hålla i aftonbönen och sen prata om vad och varför man ska vara volontär på Stiftsgården i Rättvik. Min insats i aftonbönen blev enligt mig oerhört misslyckat men jag vet inte vad de andra tyckte. På kvällen sen hade vi lite kramlekar och sen när allt var slut så gick vi till stugan vi skulle få sova över i. Jag gillade den väldigt mycket. Den var oerhört mysig och de första vi gjorde var att få fart på den öppna spisen. Så när brasan var igång och Lennart hade åkt hem till familjen slog vi upp TP och började spela. Malin och Adam var dom som klarade av frågorna bäst och fick mest pluppar, medans jag lyckades få en plupp och kände mig oerhört dålig. Men mysigt var de och efter ett tag tröttnade vi och jag gick och la mig. De är inte ofta man får somna med en fin brasa att se på. Vaknade imorse av att Malin snackade om att vi skulle åka till stationen om en halvtimme... På den tiden skulle man hinna packa ihop och äta frukost och sen klä på sig. Ett par timmar senare var vi hemma på stiftsgården igen och nu väntas de arbete innan man får sova! :)

Jag skulle lätt vilja ha en stuga som den vi sov i, inatt...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards