Alla inlägg under mars 2010

Av Elin Alzén - 16 mars 2010 11:05

Allt är i full gång nu, har  en ledig dag och äntligen får man söka högskolor! Har nu sökt elva olika utbildningar och sen får vi se vad de kan bli.. Jag längtar verkligen till höstenför plugga är vad jag vill just nu!


Sen har jag väl ett inre krig med mig själv.. Jag känner att jag inte riktigt vet vad jag vill med mitt liv just nu, jag vet inte riktigt var mina känslor finns någonstans och tankarna vandrar lätt iväg någon annanstans men frågan är ju vart tar dom vägen?! Ingenting går riktigt så som jag vill att de ska göra just nu...


Menmen allt löser väl sig till slut ändå :)

Av Elin Alzén - 15 mars 2010 23:54

Så då var man hemma i de vackra Rättvik igen.. Tack alla för en fantastiskt trevligt helg!

Inledde helgen med att åka till Leksand för att träffa syster och hennes Daniel.

På lördagen åkte jag till Sala och SannaKlara för att spendera ett trevligt dygn tillsammans med henne :) Vi hade filmmys med godis, melodifestival och prommenader. Inser nu att Sala är mindre än vad jag har trott med de är väldigt fint! Fick även träffa David vilket var väldigt trevligt de med...

Söndagen blev mest att åka tåg och bil för jag åkte från Sala till Leksand med tåg för att sedan ta bilen till Falun och Aspeboda...

Innan jag åkte från Falun idag så mellanlandade jag i Bojsen för att umgås med Jesper, Johan och Viktor :) Mycket trevligt var de :)


 

Känns som om allt har gått för fort och att jag har fappat dig...

Av Elin Alzén - 12 mars 2010 16:15

Har konstaterat att mat är de bästa som finns, samtidigt som jag funderar på en massa annat skit...

De jag har kommit underfund med hittills är att jag kommer ha:

* En avslagen cola under skrivbordet

* Ett kokhett och instängt rum

* Ett rum att städa

* Förhoppningsvis en ren bil

* Rena kläder

* Ett par nya stövlar

* Ochförhoppningsvis ett leende på läpparna

när jag kommer hem på måndag lr tisdag igen...


Börjar peppa nu inför helgen! Leksand - Sala - Falun på tre dagar :)

Och under tiden en massa roligt folk att umgås med...


<3

Av Elin Alzén - 12 mars 2010 12:15

Börjar på att bli lite smått trött på allting

nu, kikade nyss på New moon men de visade sig visst att de inte riktigt var hela filmen så nu blir de till att jaga rätt på den hela delen av den...

Insåg dessutom att de kommer hända väldigt mycket denna helg trots att jag satt häromdagen och tyckte att de bara var skit att vara lite långledig, nu räcker inte riktigt dagarna till istället, men jag klagar inte!


Snart så kommer Andreas hit till gården och de ska verkligen bli jättetrevligt att få träffa honom igen! De var väl i slutet av september början av oktober som han lämnade gården för att syssla med annat.

Ikväll blir de att träffa finaste syster + blivande svåger och ska jag vara örlig så är de faktiskt ganska spännande de här med bröllop!  


Snart så lämnar jag Rättvik och därmed datorn! Så vill man mig någonting så är de bara att höra av sig på mobilen för jag kommer inte vara så social på nätet förräns typ tisdag...  


<3

Av Elin Alzén - 11 mars 2010 16:30

Har faktiskt haft en riktigt trevligt dag idag... Jag bestämde mig vi frukoesten idag att de var dags för att ha en riktig kärringdag! Började med att kika på film efter frukosten. "Allt flyter" de är då en film men sjukt sköna kommentarer. Sen efter de så var de dags för att ta en promenad med Tarzan, prästens hund. Tror faktiskt att jag var ute och gick i 40-50 minuter! De är då duktigt för att vara mig. Sen lunch för att slänga mig framför tvn igen och kika på en riktigt sötsliskig kärringfilm: " The wedding planner". Blir till att fortsätta med mitt kärringtema senare ikväll om inet annat kommer imellan...


Ser nu fram emot helgen och den kommande vecka då de händer massor! Ska åka och hälsa på en kompis lördag - söndag för att på söndag åka vidare till Falun för att ha möte på måndag. Onsdag - söndag blir de en massa jobb att utföra. Har ett temaläger nästa helg att se fram emot och speciellt då en församling från Västerås duker upp under samma helg. Dessutom kommer massor av kompisar hit! Eller massor var nog att ta i med några stycken iaf....


Haha Jag tror jag har hittat den bästa gruppen hittills när de gäller facebook! "Vi som bara blir snyggare med åren..." : Vilket kan stämma väldigt bra, enligt mig iaf.. Men de roligaste är medelåldern lär ligga på runt 35-40 år.. Ska jag vara ärlig så passar nog de flesta in på den gruppen för man blir bara vackrare och vackrare för var dag som går.

Av Elin Alzén - 10 mars 2010 18:15

Jag känner mig lite smått ledsen i hjärtat nu.

Vi började dagen med att ha ett bibelstudium som sedan gick över till lite samtalsmetodig inom sorgearbete och lite sånt med Nisse. De som han hade att säga var väldigt bra men de fick mig att börja tänka lite för mycket igen.


Sen senare under dagen pratade jag och med Nicklas och då bestämde jag mig för att säga ifrån mig tre veckor på Stiftsgården i sommar enbart för att jag behöver ha ett sommarjobb som ger mig pengar med tanke på att jag vill börja plugga till hösten. Jag ångrade mig nästan direkt men jag inser att jag verkligen inte har råd att jobba på gården.Men vad ska jag då ta mig till om jag inte hittar någonting annat jobb till sommaren? Jag söker allt jag kan men jag inser att de inte är tillräckligt!


Någonting som borde vara positivt just nu de är att jag är ledig tills på onsdag nästa vecka, men jag ser helt ärligt inte fram emot de längre. Jag tycker inte om att vara ensam, och de är just vad jag kommer vara om jag blir kvar i Rättvik.

Av Elin Alzén - 9 mars 2010 21:45

Nu har jag varit iväg och lämnat Viola på tåget och nu känns pavven så tom igen trots att alla fyra volontärerna är på plats igen. Vi har verkligen haft de mysigt med semelfika och sen lagade vi lite mat och sånt. De här är sånt som borde hända oftare! Saknar många utav mina vänner!


Nu ska jag nog ta och försöka mig på en dusch om jag orkar innan jag ska sova. Kommer i alla fall somna mycket gott på rätt så länge.. Vet inte riktigt vad de beror på men de är nog väldigt mycket som spelar in just nu. Börjar må bra i mig själv och de kanske finns en väldigt fin anledning till de, de visar väl sig snart :)


<3

Av Elin Alzén - 9 mars 2010 14:12

Spännande dag de här... Pontus Jyrell kom fram till mig vid frukosten och undra om jag jobbade och skulle kunna köra till Borlänge en sväng för att hämta en "föreläsare". Trots att jag var ledig så var jag snäll och ställde upp på de. Så min dag hittills har varit i en av stiftets bilar till och från Borlänge. När jag kom till typ Djurås så ringde Pontus och sa att tåget var en timme försenat så de blev till att vandra runt på Kupolen och Dollar i en timme. Vilket jag inte tycker är så väldigt trevligt heller.. Jag tycker inte om att springa runt i affärer om de inte är så att jag är ute efter någonting speciellt, iofs så är jag ju ute efter en klänning men de fanns de dåligt av just nu. Hoppas att de kommer in snart!


Nu sitter jag bara och väntar på att min söta lilla Viola ska komma på besök med semlor så vi kan mysa och ha de trevligt öven en fika på gården. Var rätt länge sen man träffade henne så de ska bli trevligt!


<3

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards