Alla inlägg under mars 2010

Av Elin Alzén - 8 mars 2010 14:00

Hjälp! Mitt rum låter som en tickande bomb och de har de gjort halva dagen nu! Börjar på att bli lite läskigt! Frågan är ju vad de egentligen är och när jag börjar fundera så var de första jag tänkte på mitt väggur men jag har ju liksom aldrig hört den tidigare, min andra tanke var att de skulle typ vara Mirre, men han sitter typ och kör bilspel, så den var inte så vettig den heller.


Nu sitter jag bara och väntar på att klockan ska gå så att jag och de andra kvinnorna på gården ska få veta ALLT om hur man gör för att sminka sig själv snygg och allt inom hudvård :D


Nu är Elin lycklig! Jag kollade nyss på mitt schema och de visar sig visst att jag enbart jobbar en dag denna vecka! Jag jobbar onsdag och sen är jag ledig tills nästa onsdag! Dessutom finns de så många fina människor runt om mig just nu så bättre kan de inte bli! :)


Nu har jag nog kanske kunna komma fram till vad min tickande bomb kan vara! de kan vara fåglarna som låter utanför fönstret! Ja inte för att dom tickar heller men jag har ju inte hört dom låta sen hösten kom. Så nu känns de som våren är på väg! :) Den efterlängtade våren :D


De tickar fortfarande.....


<3

Av Elin Alzén - 7 mars 2010 18:00

Yeey nu har man gjort denna helg i köket och jag lyckades bara bli mer och mer förvirrad :/ De är så mycket jag kan men ändå inte... Nu är jag trött och slut i hela kroppen, har dessutom ont i knävecken och jag vet inte alls hur jag har lyckets med de.. jag kan inte sitta ner för att jag har ont och jag kan inte stå upp för den delen heller. Nu tror jag om jag ska vara ärlig att jag ska krypa ner under täcket och sova fram tills imorgon då jag ska vakna pigg och glad och lycklig.


Nu är jag iaf ledig i två dagar och då blir de att mysa hemma i pavven med popcorn och film! Får se om man lyckas ta sig till Leksand och hämta mina kläder som finns där så jag har nåt att ha på mig.. 


Dessutom trotts allt de här så råkar ajg visst vara på mitt "dåliga" humör som bara jag kan. Så de är inge roligt att heta ELin idag heller för de här är sånna dagar folk blir oerhört trött på en :/ men men.. blir bättre mot kvällningen lr imorgon bitti!


<3

Av Elin Alzén - 6 mars 2010 19:58

dunder och brak är vad man kan förklara nattens bravader inne i 126an: Eriksson där Cecilia bor. På något konstigt sätt så lyckades de explodera en termos men choklad.... så Adam, Oscar och Sannaklara har typ skrybbat rent där inne idag på förmiddagen medans jag försökte känna mig lite duktig i köket tillsammans med Lina och Cecilia och Anna. Var iaf mycket piggare och gladare idag än och de var nog vad som behövdes. Jag kanske skulle ha behövt en till helg för att bevisa på riktigt att jag är rätt person för jobbet annars så får jag väl inget jobb i sommar med tanke på att jag söker för full men de är ju så grymt svårt att få någonting..


Jag satt nyss och tittade på gamla bilder på mig som blond och shit vad fin jag var på den tiden :P kanske ska ta och bli riktigt blond igen som jag var för ett och ett halvt år sen :) Dessutom väcks många fina minnen till liv från den tiden <3


Jag funderar på att göra en tidig kväll ikväll men jag har inte riktigt bestämt mig ännu. Vill ju kunna umgås med våra galna helgare! Ja galna är precis vad de är lr iaf ett par utav dem! Typ Oscar som tar sig friheten att lägga upp bilder på sig själv på min bdb och gör statusupdateringar på min facebook... och Cecilia som hela tiden tjatar om att ens bröst ser ut som svanar som häckar lr hur de nu var.. Men vi älskar dem ändå!


<3

Av Elin Alzén - 5 mars 2010 14:00

Jag känner mig glad men ändå inte, jag känner mig lycklig, pigg, behövd, accepterrad men ändå inte på något vis. Jag vet inte vad de kan bero på. Många blandade känslor just nu och de gör mig förvirrad. Jag tycker inte om att vara förvirrad för den delen heller, men de är väl sånt man får ta ibland. Det är så mycket som händer i mitt liv just nu och jag är oerhört glad att jag har dem jag har runt om mig just nu! De får mig att känna mig mer hel <3


Nu laddar jag iaf för att börja arbeta i köket vid fyra och sen jobba hela kvällen och helgen men våra bästaste helgare Lina, Cecilia, Sannaklara och Oscar. Ska bli intressant de här med att jobba i köket nu för att se om man kan får jobbet i sommar! Hoppas på de!


Spännande att se hur några få dagar kan förändra ens liv och att alla blir så sjukt känslosamma! Det är så underbart som ledare att se!

Jag säger bara en sak och de är att SLUB 10 var bland de finaste och trevligaste jag fått uppleva <3


Av Elin Alzén - 4 mars 2010 19:07

Mysigaste jag vet är när man skapar en sång som är till glädje! Denna är helt underbar och inte nog med de så skapar den så otroligt mycket känslor inom Lubgruppen!


Prince Of Peace (You Are Holy)

You are holy (You are holy)
You are mighty (You are mighty)
You are worthy (You are worthy)
Worthy of praise (Worthy of praise)

I will follow (I will follow)
I will listen (I will listen)
I will love You (I will love you)
All of my days (All of my days)

I will sing to (You are Lord of Lords)
And worship (You are King of kings)
The King who (You are mighty God)
Is worthy (Lord of everything)
I will love and (You're Emannuel)
Adore You (You're the Great I am)
And I will bow down (You're my Prince of peace)
before You (Who is the Lamb)
I will sing to (You're my living God)
And worship (You're my saving grace)
The King who (You will reign forever)
Is worthy (You are ancient of days)
I will love and (You are alpha, omega)
Adore You (beginning and end)
And I will bow down (You're my Savior, Messiah)
Before You (Redeemer and friend)
You're my Prince of Peace
And I will live my life for You


<3

Av Elin Alzén - 4 mars 2010 10:59

Jag känner mig nu lite smått ledsen, kan ha med min uppväckning att göra.Jag är nästan helt ledig så jag tänkte att yes idag får jag sova ut! Men klockan nio ringer Elin, en av mina vänner och även deltagare på gården och säger att de har hänt en sak. Jag skyndar mig dit och på vägen ringer jag Nicklas. Ambulansen kommer dit och när jag inser att det inte var någon fara med flickan så började jag slappna av och chocken börjar släppa, men de jobbigaste när allting börja släppa så började de kännas som om jag skulle svimma och de var nog de otäckaste med alltihopa. när jag kom till matsalen efter att ambulansen hade åkt ifrån gården så tog jag en kopp te och satte mig ner, då började alla känslor inom mig komma och jag börjar nästan gråta, och de var oerhört jobbigt. Nu har jag iaf fått mig en dusch så nu kan jag gå in och säga hejdå till gruppen och sedan vara nöjd men de arbete jag har utfört dessa dagar!

<3

Av Elin Alzén - 3 mars 2010 23:45

Jag är glad, ja ovanligt glad. Jag vet inte riktigt varför men de känns bara oerhört bra inom mig idag.

Egentligen så borde jag väl vara lite mera åt de deppiga hållet, med tanke på att alla mina kära lubare åker hem imorgon och jag vet att jag kommer sakna dom så oerhört mycket! Jag har aldrig blivit så fäst vid en grupp tidigare som jag har blivit med denna! Ebba du kommer alltid att vara mitt barn, Niklas du kommer alltid att klättra fortast på gården och Ellen, vårat sötaste troll, du vet att vi altid finns här! Marcus du kommer aldrig komma från din söthet och Linn vi gillar att du gillar kaffe! de finns så mycket att kunna berätta här men jag skulle då aldrig kunna sluta skriva om jag fortsätter. Vi hade en helt underbar supé idag, och under den satt vi och diskuterade var vi träffades första gången! Många träffade jag första gången på gården medans andra åkte man till Göteborg med! Vi avslutade supén med att gå på mässa i kapeller och de här var en av de mest underbara mässor jag varit med om, de bara skrek KÄRLEK till vänner där!


Imorgon kommer jag endast jobba en timme och de är då vi har volontärsmöte med Anneli! Sen blir de soffan lr sängen för hela slanten. Och Bästaste Sannaklara och Oscar kommer hit imorgon kväll och livar upp gården och pavven ännu mer!

Men nu kommer jag somna glatt och förhoppningsvis drömma söta drömmar!


Mysmys <3

Av Elin Alzén - 3 mars 2010 14:08

Sent i säng och upp tidigt! De låter väl som ett drömläge. Vi hade lite after ski igår kväll och den blev väldigt lyckad om jag får säga de själv trots att vi inte fick någon eld att grilla korv på men de löste sig ändå, vi fick äta kladdkaka tills vi vart trötta på de :P Vi lyssnade på lite fin musik och spelade spel och myste hela kvällen! Eller spel vart de typ inte, vi spelade Ragnar!

Imorse var de då dags för morgonbön klockan 08.00 och jag kände mig verkligen helpepp när jag vaknade efter att bara ha fått sova fem timmar inatt. Men allt gick som de skulle och nu har ajg gjort min dag Nu har jag bara ett par timmar kvar på detta läger. Det kommer att bli riktigt tråkigt då Luben åker hem imorgon. Vi kommer att avsluta veckan med en supé ikväll och den ser jag väldigt mycket fram emot!


Nu ska jag ta och krypa ner i soffan uppe i dagrummet och slå på en film och sen typ sova så jag är pigg och fräsh till kvällens supé och mässa innan de blir sängen igen.

Men jag ska inte klaga för jag älskar verkligen mitt jobba och jag får skylla mig själv då jag tar på mig mer jobb än jag klarar av. Men vad skulle jag göra utan mina kära kollegor Adam och Mirre?! Ibland så är dom bara bäst att jobba tillsammans med!


:) <3

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards