Alla inlägg den 23 juni 2010

Av Elin Alzén - 23 juni 2010 23:09

Har precis kommit tillbaka till Rättvik efter att ha varit ute på volontäravslutning som i år bar iväg till Stjärnholms stiftsgård  och Oxelösund. VI började gårdagens äventyr med frukost på Annelis altan klockan sju. Efter de gick vi på morgonbön och sen bar de av! Vi packade in i bilen och vi stannade första gången i Enköping för att köpa en kaffe och glass. Sen åkte vi vidare och under tiden körde vi 20 frågor om vart vi skulle bo och vad vi skulle göra. Vi skulle bo på Stjärnholms Stiftsgård på lucka! När vi kom fram dit så åt vi lunch och sen åkte vi vidare till Boda Borg där vi skulle tillbringa eftermiddagen med att lösa gåtor och anstränga oss med att klättra på väggarna. När klockan drog över stängningstid började våra kära kollegor volontärerna undra vad jag, Nicklas och Anneli höll hus och de ropade så vackert ut i högtalarna: "Vi har en efterlysning på farfar From, mamma och Elin." Men vi reagerade inte alls på de utan vi började skratta och undrade vem som hade tappat bort farfar.. Men efter att vi var klara med de rummet vi höll på med så gick vi mot utgången och upptäckte att vi hade dragit över tiden med en halvtimme och att vi hade en trerätters middag som väntade på  Stjärholms stiftsgård. Efter den sjukt goda middagen packade vi in i rummet där vi bäddade och sen gick ut för att leka i lekparken :)

I dag så började vi med frukost och sen packade vi ut ur rummet och sen åkte vi till havet. Vi gick någon "Kulturstig" som var väldigt vacker och mysig. Efter de blev de lite fika och chill innan vi åkte vidare till Ica för att köpa oss en sallad innan nästa äventyr tog vid. Ännu en gång drog Anneli igång 20 frågor och vi kom fram till att vi skulle till ett militäriskt museum. Så vi åkte till Femöresfortet för att få uppleva hur de var som militär att leva under jorden inuti bergen under Kalla kriget. De var väldigt intressant. Men jag tappade fokus då vi skulle gå i trappor utav galler sjukt många meter upp. Jag gillar inte direkt höga höjder.. Men efter de så bar de iväg hemåt igen och nu håller jag på att avslutar mitt rum..


Men får tacka Anneli Rosén, Nicklas From och hela Stiftsgården i Rättvik, ja även de andra volontärerna, för denna fantastiska upplevelse!  

Av Elin Alzén - 23 juni 2010 22:48

Tänk vad många minnen man får utav bara tio månader. Just nu håller jag på att packa ner alla minnen från mitt volontärår i Rättvik i en massa kassar. Innan jag går och lägger mig kommer alla dessa kassa vara väl packade ute i bilen då jag ska åka till Leksand och lämna dom där. Jag förstår inte hur jag sak kunna säga farväl till de som nu har varit min trygghet i tio månader och nu leta efter något nytt.

Nu ska man ta ännu ett nytt steg uti vuxenlivet.

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards