Direktlänk till inlägg 28 november 2010

En resa med ett oväntat slut..

Av Elin Alzén - 28 november 2010 21:15

Jaha så var man visst i Bålsta. Planen var att jag skulle ha varit i Eskilstuna i min tomma lägenhet och plugga hela natten istället får jag vara i Bålsta hemma hos syrran och svåger och bebisen och mysa :)


Helgen började med att jag åkte till Västerås i fredags för att pappa skulle hämta upp mig där för att sedan åka till storstaden för att gå på begravning utav älskade "morbror" Kaleb. De var sorgligt att veta att han låg där i kistan men de är bara att acceptera att de är så. Träffade faster och Ulf på begravningen och de var trevligt.

Efter begravningskaffet styrde vi bilarna mot dalarna och Leksand där vi bosatte oss för helgen. När vi kom till Borlänge så åt vi mat på Matpalatset och sen gick vi runt och tittade lite på utbudet som Kupolen hade innan vi åkte hem till pappa. Senare på kvällen så gick jag ut med Sandra på Baren men hoho vart var alla människor? Går man inte ut på en fredag? Lr är de så att jag har glömt att de jag tycker är lite tydligen är mycket i lilla Leksand. Men men..

På lördagen åkte jag och syskonen till Sågmyra för att kika runt lite där och när vi kände oss klara så åkte vi tillbaka till Leksand för att titta lite på julskyltningen men vi hoppade över mycket pga kylan. De var lite kallare än vad jag hade räknat med eftersom jag bara hade leggins med mig upp. Men är man dum så får man stå sitt kasst. Vi gick till Siljans och tog en fika innan vi gick hem för att äta mat och sen bege oss till hockeyn

Söndag morgon inleder med att lilla Wilda är hungrig, så halv tio var de dags att kliva ur soffan för att klä på sig och sen spendera förmiddagen i köket tillsammans med familjen. Planerade lite mat inför jul och sen var de lite annat döprat. Sen så vid tolv så börjar vi känna oss klara för att ge oss iväg hemåt. när vi kommer en bit på vägen ca en halv km och ska göra en vänstersväng med den stora Volvon så gör vi en helomvändning då de visade sig vara glashalt på vägen. så de var bara att försöka på nytt igen sen. Vi gjorde två stopp efter vägen och de var på Lager 70 i Insjön och på Dollarstore i Borlänge och när vi åker ut ur Borlänge så ringer Sara och säger att hon har krockat så vi får ta en liten omväg för att hämta upp henne i Gävle. När vi mötte upp henne så kom pappa efter ett tag och vi gör oss klara för att byta bilar, Maria, Wilda och Sara i Volvon, Jag i Nissan och pappa i den krockade Renulten och sen beger vi oss vidare. I Knivsta så bytte jag och Sata plats och vi ( Maria, Wilda och jag ) beger oss hem till, Maria i, Bålsta där Daniel står i full färd med att laga mat. Och på den vägen är de. Nu sitter vi här och myser Beck tillsammans :)

 
 
Sandra

Sandra

6 december 2010 20:37

kul att nui var i borlänge, men tyckte ni kunde höra av er...

http://sandrajokela.devote.se

Elin Alzén

6 december 2010 20:55

Jag är ledsen över att vi inte ringde men jag tänkte att jag har mer tid till de som känns viktigt nästa gång jag åker upp vilket är dagen efter julafton och jag har planerat och höra av mig i hopp om att få träffa dig. Detta har ingenting med att vi inte vill träffa dig för de vill vi, och då pratar jag för alla systrarna, men vi hade denna gång inte den tiden :(

 
Sandra

Sandra

10 december 2010 09:45

okej, men ni hade tid att gå på kupolen ?
låter ganska sjukt faktist :p
ni hade kunnat ringt så hade ja kunnat springa ner till kupolen om jag inte redan varit där.
jag bor 3 minuter i från kupolen...

http://sandrajokela.devote.se

Elin Alzén

10 december 2010 17:32

Och vart ska vi ringa då? Vi har inte ens ditt nr? Ska vi ringa till Pia och så får hon meddela dig?

 
Sandra

Sandra

11 december 2010 21:14

ja det kan ni, hon svarar men hon ger telefonen till mig

http://sandrajokela.devote.se

Elin Alzén

11 december 2010 21:40

okej.. men jag förstår inte varför vi inte kan få ditt nr så att vi kan höra av oss till dig?

 
Sandra

Sandra

14 december 2010 17:40

för att ja använder aldrig den , och en massa annat, men jag använder den aldrig ändå, den ligger inne på mitt rum hela tiden. Jag gillar inte mobilen :)
skicka lite för mycket sms när ja var "yngre " så har tröttnat på den .

http://sandrajokela.devote.se

Elin Alzén

14 december 2010 21:58

Så du har gått och blivit vuxen nu? men okej, jag kommer hem i mellandagarna, har ni nåt inplanert då lr vill du ses?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Alzén - 10 maj 2019 12:03


När M är på jobbet och O är på förskolan samt att L sover så blir känslan av ensamhet väldigt påtaglig. En dag som denna hade jag tagit upp telefonen för att ringa pappa och klaga lite men det kan jag ju inte göra. Jag var en sväng till Öppna försk...

Av Elin Alzén - 3 januari 2019 22:37

Man brukar ha ganska klassiska nyårslöften som man inte brukar kunna hålla, så i år satsar jag på ett som inte borde vara så svårt att uppfylla. Att tänka lite mer på mig själv! Att ta hand om mig, kroppsmässigt och utseendemässigt :) göra så att jag...

Av Elin Alzén - 31 december 2018 19:13

Nyår och ett nytt år på ingång. Detta årsbyte känns tungt. Kanse för att 2018 har stått för två tunga förluster i mitt liv. Först min älskade katt och sedan min älskade pappa. Saknaden går inte att beskriva. Men det kom lite lycka då min älskade Li...

Av Elin Alzén - 21 november 2018 17:58


Tiden går fort pch jag känner att jag inte har tid att sörja. Saknaden är fruktansvärd och impulsen att inte ta upp telefonen varje gång jag går till och från Olivias förskola är nästan de svåraste. Jag tar upp den, startar skärmen och sen kommer jag...

Av Elin Alzén - 13 november 2018 23:18

Idag firar jag 28 år. Eller ja, fira och fira. Har fått några grattis samt en fin present. Ska få unna mig lite massage. Egentid är något jag sällan får så kan vara skönt med en riktig helkroppsmassage! Dock är det konstigt att fylla år så nära in...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards