Alla inlägg den 4 december 2010

Av Elin Alzén - 4 december 2010 17:43

Varför är många saker i livet så svåra för? varför kan man inte bara glida igenom svårigheter som på ett bananskal? Är de för att man växer utav de man får uppleva? Kommer man någonsin att kunna växa klart? 

De är så många olika frågor som man bara kan få svar på genom att leva. De finns olika svar men bara ett som passa oss. 


Jag och Maria hade ett väldigt givande samtal då vi gick hem från hockeyn när vi var i Leksand sist och de samtalet följer med mig hela tiden. Just de samtalet får mig att fundera på allt möjligt. Både bra och dåliga saker. Jag trivs att vara tillsammans med henne och hon betyder mycket för mig. 


Jag märker att de jag skulle skriva om inte har blivit en hel mening ännu, de finns så mycket annat som kommer fram istället. Men jag hoppas att jag kommer kunna skriva de senare för jag vet att jag måste få ur mig de..

Av Elin Alzén - 4 december 2010 17:32

Åt en väldigt god middag hemma i min lägenhet med tända ljus och en bra film på datorn, men jag inser att maten smakar inte lika bra ensam som om man äter med någon annan. 

Men de är nästan de enda av värde jag har ägnat dagen åt. Jag har varit hemma och bott i soffan hela dagen och jag inser att de är ganska tråkigt. Ensamheten gör att jag tänker för mycket på allt, speciellt sånt som jag inte vill tänka på. Jag har tittat på filmer som handlat om familjeförhållanden och börjar tänka på hur jag är gentemot min familj, vad jag säger och gör. Man talar nästan aldrig om vad familjen betyder för en och heller inte visar de. Jag är så oerhört glad över att jag ska få tillbringa min första jul som jag kommer minnas tillsammans med min älskade familj. 

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards