Alla inlägg under januari 2011

Av Elin Alzén - 20 januari 2011 02:53

En sån kanonbörjan på dagen slutar med skit. Jag har seriöst mått bra hela dagen och känt mig lycklig och älskad av alla runt om mig idag. Kom till skolan åtta för att ha omtenta och efter de blev de plugg och lite mer plugg. Men jag varvade matteplugget med felsms.com och jag satt och skrattade mest hela tiden. Precis vad jag behövde.


Jag var till Stora M en sväng för att köpa kaffe och där springer jag på Samuel, en gammal vän och kollega från STG. Eller ja gammal är han dok inte då han går på gymnasiet i mdh:s lokaler i mittbyggnaden. En trevlig överraskning blev de iaf! 


Senare på kvällen gick jag hem till Nur för att göra oss klara för lite gratismat på Harrys och lite fest efter de. Men efter en cider så tröttnade ajg på krogen men dröjde mig kvar till halv två då jag ser någonting jag absolut inte ville se men nu vet jag ju iaf var jag har personen i fråga. Nu vet jag att de bara är att släppa taget och skita i allt vad lycka och kärlek heter..

Dessutom värker foten så sjukt mycket att jag inte vet vad jag ska ta vägen..

Av Elin Alzén - 18 januari 2011 17:38

Gick till vårdcentralen idag för att få reda på vad de är för fel på mig men väl där så kände och klämde doktorn på foten och pratade med sin kollega och de slutade med att jag fick en akttid till röntgen men väl där så visade inte plåtarna någonting så nu har jag lagt 170 jävla kronor på att inte få reda på någonting!

Jag går väl dit för att få reda på vad de är för fel. Jag betalar inte pengar på ingenting...

Av Elin Alzén - 17 januari 2011 16:40

Tänk vad mycket ett litet samtal kan göra. Jag har mått riktigt konstigt sen jag var hemma sist och jag trodde att allt blivit bättre men nu kommer alla känslorna fram igen. De är någonting med Leksand som gör mig känslosam. Jag vet inte riktigt vad de är. De enda jag skulle vilja göra nu är att gråta, men jag vet inte varför. Allt kanske känns bättre efteråt vad vet jag. Jag sväljer alltid gråten så jag vet inte hur de känns längre att göra de.. 

Av Elin Alzén - 17 januari 2011 15:04

Och på teaterskolan..

Nu sitter man i skolan och lyssnar 10 % på greggan och 80% på musiken i ena örat och de övriga 10% är på allting annat. Isak sitter och talar om de ny modet han ska skapa..

 Jag gör allt som jag inte borde göra. Jag kommer till skolan för att plugga men istället så går man till kyrkan, gör en runda på+ stan för att sedan gå till Stora M för att köpa kaffe och gå tillbaka till skolan och väl där pratar man om framtiden och bloggar..

Skärpning ELIN!! 

Hm jag kan ju lika gärna göra en liten planering medans jag sitter härn och skriver..

Vad ska man hitta på under veckan då tro..

Tis: Plugga  

Ons: Omtenta i cad

Tors: Plugga 

Fre: Omtenta i Matte

Någon dag måste jag dessutom ringa sjukan och fixa en tid för koll av min stackars fot som gör tokont.. 

Av Elin Alzén - 17 januari 2011 14:34

jag följde med Charlotte till Kloster kyrka för att tända ett ljus för hennes mormor. Men när vi väl kom dit så gick vi och ryckte i alla dörrar vi kunde se och när vi väl var vid sista dörren så var den öppen och vi gick in. Väl inne i Kyrkan så var de mörkt och några få lampor var tända. Vi fick efter en liten stund veta att kyrkan var stängd och att den öppnar imorgon igen efter dess lilla vilodag. Men snäll som tanten var så fick vi tända våra ljus och efter de hade vi en trevlig pratstund om församlingen här nere i Eskilstuna. Man kanske ska försöka ta upp sitt kyrkliga intresse igen..



  

Av Elin Alzén - 16 januari 2011 22:13

så då har man haft en fruktansvärd dag. Börjar med att jag ligger på soffan hela dagen för att senan hoppa i kläder för att åka och titta på när tjejerna tränade och jag blev lite ledsen då jag själv vill ut på plan och spela, eller iaf lära känna de nya målen och dess storlek..

Men jag måste gå till skolhälsan eller ringa sjukhuset för att få en dom på min fot och tills dess blir de tyvärr inte mycket till att röra på sig..

Av Elin Alzén - 14 januari 2011 23:52

Så då har man gjort tentan idag och den gick som förväntat, helt åt skogen, men jag har iaf gjort den och är nöjd med de. 

Efter tentan fram tills halv tolv har jag umgåtts med Josse och lagat mat och tittat film. De var riktigt trevligt att få umgås privat med henne för annars har vi bara pratat lite lätt på träningarna och i skolan. 

När jag körde hem Josse nu på kvällen så åkte de runt en polisbil med blåljus och den åkte mellan "Målet" och Ica Stenby, så någonting borde de ha varit i mitt område så nu är alla dörrar låsta som går att låsa..


Nu ska jag ta itu med de jag lovade mig själv för ett tag sen och de är att brodera mitt kugghjul på ryggen av ovven och hoppas på att jag har fått klart de till EWG. :)


Och imorgon nalkas de 20 årsfest hemma hos Josse med massor av roligt folk! :)

Av Elin Alzén - 14 januari 2011 00:00

ja då var de bara 14 1/2 timmar kvar till mattetentan. En sak är ju säker och de är att jag lär göra om de ett par gånger för jag kommer inte klara den imorgon. Men jag är inte så bitter ändå. Jag har lite längre tid på mig att lära mig allt viktigt tills nästa tenta.


Jag har i alla fall haft en givande dag i skolan tillsammans med dom bästa. Men jag kan ärligt talat tala om att jag inte har fått mycket gjort och därefter inte lärt mig så mycket. Men någonting har jag lärt mig och de är att man aldrig ska ge upp och därför ska jag nu sätta mig och läsa igenom alla regler inför imorgon.


Men de är bara timon och pumba som kan bromsa sig ur en uppförsbacke och backa tillbaka och ibland är jag lite avundsjuk..

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards