Alla inlägg under mars 2011

Av Elin Alzén - 16 mars 2011 22:56

Breven har kommit ut och samtalen börjar rulla in, hittills så har de blivit 50/50. En har sagt upp kontakten och en annan gör inget annat än att skratta åt de som hänt. 

En hör av sig direkt till min bror och undrar var jag bor, och sen hör min bror av sig vidare och kollar upp om kompisen också fått ett..


Ska bli spännande att se vart detta slutar..

Av Elin Alzén - 16 mars 2011 11:33

Sugen på att plugga till hösten? Klicka på länken nedanför och hjälp mig att bli en av dom som sprider filmen fortast :)


http://www.mdhjakten.se/2011/?id=yoh8pyp


Av Elin Alzén - 15 mars 2011 18:04

Fick en förfrågan om att delta under DÅM (destriktsårsmöte) som en i presidiet och självklart så tackade jag ja till platsen. De är en liten ära att bli förtroendevald till den posten.

Och om allt går som de ska så kommer jag åka hem och säga hej till far och bror och alla och sen åka hem till Eskilstuna på söndag kväll. Mötet ska vara i Svärdsjö och att få känna sig lite "hemma" känns väldigt bra!

Nu är en liten Elin glad :)

Av Elin Alzén - 14 mars 2011 23:14

Åh vad de kryper i kroppen, men imorgon då blir de träning så då ska jag springa slut på mina ben men ändå ta de lilla lugna med mitt knä så att de är helt till matchen på fredag!


Igår blev de mycket träning i benen ioma jag och Malin tog flera korta prommenader. Från Vakteln till skogsängens IP där vi tittade på herrarnas träningsmatch, efter första halvlek så gick vi tillbaka till vakteln för att hämta mina träningskläder och sen vidare hem till Malin för att äte lite mat. Efter maten bar de av till Stålfors där vi körde en och en halv timme teknik och sen blev de prommenad ut till Tunahallen för en timmes spel på konstgräs och sen efter de blev de hemfärd.


Nu väntar sängen på mig för imorgon kommer syster och fröken till skolan och jag ska få en stund med W. 


I övrigt så längtar jag även till nästa vecka då de blir finbesök :)


Och sen så längtar jag väldigt mycket till maj då de blir fyra dagar på Gotland med Malin och en massa andra galna studenter. Jag hoppas bara att vi ska lyckas övertala Karlstadspojkarna att åka dit och skjuta lite på deras resa till London(?) :)


Centrum - Skogsängens IP = 2.2 km

Centrum - Tunahallen = 5.2 km

Detta resultera i att vi gick minst : 14.8 km :) plus två och en halv timmes fotbollsträning på de!

Av Elin Alzén - 12 mars 2011 19:21

De finns för få sköna personer som dessutom kan övverraska en lite oväntat. 

En kompis hade varit i Romme tidigare idag och sett någon brud med vackra ögon och hade tydligen funderat lite och kommit underfund med att de bara finns en han känner som har vackrare ögen och de var tydligenmig.. 


De var väldigt uppmuntrande att höra efter en heldag i skolan där man inte har fått någonting gjort.. 

Nu blir de reprisen av BB och sen film hemma hos Sophie innan de blir sova sova sova så man e pigg på träningen imorgon

Av Elin Alzén - 11 mars 2011 23:51

Jag älskar mina tillfälliga skoltider som är ungefär 09.00 - 24.00

Och de märks verkligen att när man passerar 18, 19 tiden för då dör iaf 65 % av studietakten som man har under dagen av och de blir mer och mer snack och folk börjar lämna studierummet. Men de käns bra att man är en av de sista som lämnar lokalen och att man gör de med ett gott resultat. Blir allt som jag har tänkt med denna "helg" (helgen käns som en helt vanlig vardag) så kommer jag att titta på herrarnas träningsmatch bara för att se vad jag har att lära mig tills de riktiga matcherna drar igång. På kvällen blir de träning om min hals vill bli bättre, för nu känns de som att jag har taggtråd i munnen.

Av Elin Alzén - 11 mars 2011 00:04

Så nu sitter man med tandborsten i munnen. Kom hem för ca sju minuter sedan. Hallå de är/var torsdag och de enda som man har gjort är att sitta med näsan ner i matteböckerna. Men att sitta och plugga och inte förstå så mycket ger ju inte mycket och de är tur att de finns vettiga och snälla personer som gärna hjälper :)

Nu blir de att sova till någonting svenskt, nämligen Johan Falk, noll tolerans. Och imorgon börjar pluggandet runt åtta nio på morgonen och håller på till elva tolv på natten..


Nu säger jag och WolframAlpha god natt!!

Av Elin Alzén - 10 mars 2011 17:30

Pratade med pappa idag lite allmänt om allting och jag har känt ett tag att jag har sån sjuk hemlängtan. Jag har inte varit i Dalarna sen jul och jag känner att jag skulle behöva de. Så nu ska jag försöka spara ihop pengar så att jag har råd att åka upp, men om de dröjer en månad eller två tre de visar sig. Helst så skulle de ha varit nu men den som väntar på någonting gott.. 


Nu blir de till att gräva ner sig i matteböckerna och göra klart inlämningsuppgifterna som tyvärr ska vara inne på måndag morgon. Kommer att bo på skolan hela helgen för att få klart både matten och exelinlämningen. Just nu så ser jag inge ljus i tunnen jag sakta rör mig framåt i.. 

För att roa mig lite så har jag Mellissa Horn i mina öron, men hennes låtar får mig att tänka på allt som jag försöker glömma/lämna mig bakom mig. Men hennes låtar bringar något sånärt lugn inom mig ändå..

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards