Alla inlägg under april 2011

Av Elin Alzén - 22 april 2011 18:31

Hurtbulle? jo jag tror faktiskt de

Började min eftermiddag tillsammans med Sassa där vi tog en springtur i skogen. Ja tänka sig att jag var ut och sprang bara för att men fler gånger ska de bli! Blev runt halvmilen med att jogga och promenera i rask takt men vi klarade igenom de och var riktigt nöjda båda två! :)


För att fira att jag har rört på mig så fick de bli en saftig och god köttbit till middag med potatis och bea-sås. 


jag var även ner i källaren till mitt förråd för att plocka fram "sommargarderoben" som inte var så stor som jag trodde. Den innehöll tre par schorts, två kjolar och badkläder. Hittade även några par skor som fick följa med upp så nu är min garderob fulländad för denna sommar :) 


Morgondagen kommer att bli en riktigt lång och tråkig dag! Det är första gången i mitt liv som jag "firar" påsk själv. Men något positivt är ju att när lördagen är över tar söndagen vid och Jimmie kommer över för att umgås över dagen innan han ska åka hem till Jönköping!

Av Elin Alzén - 22 april 2011 00:08

Dagen börjar bra med att Maria och jag vaknar vid tio och känner att det är dags att äta frukost. Sen blev de en sväng på stan för att fördriva tiden och sen blev de en tur till Willys för att storhandla de nödvändigaste. Så nu har man mat för resten av månaden!


På eftermiddagen när jag lämnade Maria vid bussen, gick jag vidare ner till Strömsholmen för att träffa lite folk och umgås i vårvärmen och solen! 

Av någon konstig anledning får jag och Sassa för oss att ta en kort joggingtur kring strömsholmen, när vi hade sprungit varvet så sitter de en kvinna på en parkbänk och hon säger någonting och jag går fram till henne för att höra vad hon hade att säga och hon upprepade vad hon sade: "Vad du är ful och fet!"

Jo jag tackar för dom fina orden och jag går därifrån och försöker intala mig själv att de var alkoholen som gjorde att hon sa så men vad vet jag, men jag vet ju iaf vad en person i världen tycker öven om de inte är nåt att bry sig om..

Hela dagen avslutades hemma hos mig framför filmen "10 orsaker att hata dig" och de bästa var att killarna tyckte om filmen mer än vi tjejer gjorde och tjejerna näst intill älskade filmen!


Nu blir de att vänta på att bb ska gå i repris och sen vankas natten

Av Elin Alzén - 20 april 2011 22:47

Att 26 kvm kan kännas så oerhört stort!


Jag började dagen med att sova ut, och efter att ha vaknat tre gånger på tolv timmar så tyckte jag att de var dags att kliva upp. Blev till att bli lite smått arg över hur illa min lägenhet såg ut så ajg hoppade över alla ansvar och drog ner på stan för att ta en lunch med David. Sen umgicks jag tsm med honom resten av dagen och kom hem vid typ sex sen var de bara att höra mig för när kompisen skulle dyka och de visade sig vara vid två. 

Ja jag känner mig så oerhört snäll! Erbjöd henne sovplats så hon slapp få problem att ta sig hem ikväll. Men de blev till att börja pula med lägenheten. 

Så nu står garderoben i badrummet och tavlorna sitter på väggen ovanför tv:n. Jag har även städat och plockat undan saker och ställt ner dem i förrådet. 


Att 26 kvm kan kännas så oerhört stort. De är helt galet! Nu kan jag njuta av att ha en STOR etta på liten yta :D

Av Elin Alzén - 18 april 2011 19:56

Wow! Jag blir så överraskad och glad över att prata med dom på stiftet. Jag fick nyss reda på att jag inte är en i mängden av alla dom ringde in i onsdags till helgen som var, jag var en av de första som de tänkte på och mina kunskaper var verkligen behövda. Både Pia och Cecilia har hört av sig och varit oerhört nöjda med min insats i helgen och de kom fram att jag verkligen var/är behövd på jobbet.

Jag valde rätt när jag sökte och fick platsen som ledamot i DS. När alla är nöjda så är jag nöjd med de jobb jag gör :)

Av Elin Alzén - 18 april 2011 19:36

Jag lär ju vara en fruktansvräd gottegris..

Min cola och mina popcorn! Utan dessa så är kvällarna väldigt tråkiga och vad ska man göra när man inte har någonting gott hemma? Jo man bakar :)

Numera finns de alltid någonting att äta på hemma hos mig.. Jag vet inte om de är bra eller dåligt men gott är de iaf.

Och hur gick de med min så kallade bantning?

Jo den har jag skjutit upp i framtiden :)

Av Elin Alzén - 17 april 2011 16:57

Hemma igen efter en riktigt tuff helg på Finnåkers Kursgård.

Jag anade aldrig när jag åkte i fredags hur mycket de var som jag skulle få ta på mig eftersom jag bara åkte dit för att vara som ett "stöd".

Många grinande ungar och många som ville ställa till scener och bara råkande "tappa bort" pengar och mobiler. Har iaf harf en trevlig helg tillsammans med ledarna och nu längtar ajg till RFM.

Efter denna helg är man några erfarenheter rikare och för att fira denna helg och de senaste året så blir de en middag tillsammans med Biskopen i maj. 


Jag har även insett en sak och de var verkligen inte bra att jag köpte en kalender förra veckan för nu inser man hur mycket man har att göra och hur lite fritid man verkligen har.


Ikväll blir de vila från träningen så att mina benhinnor kan sluta göra ont och att jag kan ge 100 % på träningarna igen.

Av Elin Alzén - 15 april 2011 08:12

Jaha då var de fredag och dags för en helg på Finnåkers kursgård för att jobba lite med JUM. Kommer att vara mobinfri och internetfri i helgen. Så vill man mig nåt så är jag tillbaka på söndag eftermiddag. Ha nu en bra helg alla glada :)

Av Elin Alzén - 14 april 2011 17:13

Jag bara råkade beställa hem denna inför sommaren :)  

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards