Alla inlägg under april 2011

Av Elin Alzén - 13 april 2011 22:37

Jag blir så arg ibland.. 

Folk frågar om vad jag anser men sen har jag helt plötsligt ingen talan. JAg förstår inte vad jag gör för fel men jag ska väl göra som alla andra nu ett tag och bara flyta med för gör jag annat så kommer alla visa taggarna utåt och jag känner inte riktigt för de..


Jag fick veta idag att jag ska iväg och jobba lite igen i helgen. Jag ska iväg och hjälpa till på JUM ute på Finnåkers kursgård med många härliga barn och vuxna  :)

Av Elin Alzén - 13 april 2011 13:19

En underbar dag, fast egentligen är den väl inte så himlans underbar. JAg har så oerhört mycket att göra men ibland så har jag heller ingenting att göra. Jag har visst blivit utsedd till typ projektledare i båda projektgrupperna känns de som men vi får väl se vem som får vad sen när vi är helt kompletta. 


De snurrar fortfarande väldigt många tankar inom mig men jag tar och placerar dom i många olika fack och plockar fram dom en efter en när jag känner att jag behöver de. M en just nu så tar jag de mest lugnt för att inte tappa den nya gnistan inom mig som får mitt liv att kännas meningsfullt!


Fotbollen har blivit en väldigt viktig del av mitt liv just nu för jag känner att min kropp mår bra utav de.


Sen är de vännerna. Jag vet inte längre vilka som är mina vänner eller inte men jag anser att tiden får utvisa vilka som kommer att finnas kvar hos mig eller inte. För för var dag som går så mister jag bara fler och fler vänner/kompisar och bekanta. Listan på folk börjar faktiskt bli ganska lång just nu men jag orkar inte bry mig längre. Dom vänner som finns kvar kommer jag aldrig släppa för dom betyder så oerhört mycket.

Av Elin Alzén - 13 april 2011 13:11

Jag känner mig både glad och lycklig. De var så längesen sen jag mådde så här bra och jag vet inte varför allting känns så bra. Men jag tror att resan till Dalarna gjorde så att jag kom i balans med mig själv igen. 

Jag fick vara hemma ett dygn och sen fick fick jag min plats i DS som jag har kämpat för så länge! 


Gårdagens träning gjorde mig lite förvånad för jag vågade efter mycket om och men slänga mig på gruset. Jag har alltid varit rädd för smärtan som fallet kan medföra men jag kände ingenting utav gruset.. 


Jag höll på att skratta ihjäl mig då bb kom igång och de är helt sjukt hur folk beter sig när de kommer kameror i närheten..


Jag slänger in en liten bild från precidiet från helgen

 

Av Elin Alzén - 11 april 2011 21:58



Fått träffa denna stora tjej som numera skrattar och pratar på för fullt på sitt dladla-språk. Att 6 månader har gått så fort! 


Lillfröken med sin fina mamma :)

 

Så här glada kan man vara en natt i skolan

Av Elin Alzén - 10 april 2011 19:49

Sitter nu hemma hos syster och myser efter en lång helg i Svärdsjö. De blev väldigt mycker jobb som sekriterare men de är de värt. Att få känna sig behövd gjorde jobbet bara mer roligt och intressant. De blev mycket möte och lite föreläsning, show och karaoke. Vi umgicks med varann en del också och så sov vi på ett hårt golv om man inte gjorde som mig och tog kompisarnas madrass så att vi var tre som dela på en luftmadrass. Men helgen i helhet har varit riktigt bra och jag har lärt mig massor. Jag har fortfarande en del kvar att skriva men de får bli i veckan när jag fått vila upp mig lite. 

Efter mycket nervositet och oro så kom jag in i DS som ledamot och de var precis de jag ville. Att få jobba med en hel del underbara människor under dessa två år som väntar mig kommer bli väldigt roligt, lärorikt och spännande. 

Vill säga grattis till 

Johnny Mohlin och Jimmie Leimola

som blev ordförande och vice ordförande för DS!


Nu är de tv och mys resten av kvällen och i natt ska jag sova lite fler timmar än jag har gjort de senaste två nätterna tillsammans.

Av Elin Alzén - 8 april 2011 14:02

Efter ett riktigt trevligt dygn hemma så kommer jag bege mig till Svärdsjö för att få jobba lite på DÅM. Så jag tar en paus från internet och bloggen och vill man mig någonting så finns jag på mobilen där jag svarar så fort jag kan :)

Av Elin Alzén - 8 april 2011 00:03

Riktigt snällt av folk! De är de enda jag kan säga.

Varför ska man sparka på dom som redan ligger ner? 


Att folk ljuger kan jag inte acceptera än mindra dom som ljuger och anger mig som den person som dom har hört de av. Det är verkligen inte okej. 

Vad har jag med saken att göra egentligen? 

Men nu bevisar folk vilka dom är och så får man ta ställning till om de är värt och kunna lite på dom över huvud taget..


Ena stunden glad och lycklig och i andra stunden jätteledsen, är de vad jag ska behöva stå ut med vareviga dag? Jag kanske ska sluta umgås och prata med folk där nere så kanske folk slutar att nämna mig..

Av Elin Alzén - 6 april 2011 23:35

Ibland önskar jag att jag kunde styra mina känslor bättre och inte fly så fort de blir jobbigt. De är oftast då folk står kvar omedvetna om vad som gjorde att jag gick. Mitt humör går fortfarande som i en berg- och dalbana och jag önskar att jag kunde göra någonting för att de ska sluta dala så fort någonting inte passar in i min verklighet eller vardag. 

Jag har gjort min vän arg och ledsen (?) för att jag inte klarar av att känna mig som ett tredje hjul i hennes liv. 

Jag har gjort min kompis förbryllad genom att inte kunna tala om vad som gjorde att jag gick. 

Jag har gjort mig själv ledsen för att jag inte mår helt hundra hela tiden. Och inte nogmed allt de här, jag visar mina känslor lättare och de känns inte heller helt bra för jag har aldrig varit den som tidigare kunnat gråta över huvud taget och nu gråter jag mer eller mindre fyra dagar i veckan utan att veta varför. 


Jag har också träffat honom två dagar i rad. Igår var han i skolan och jag såg ryggen utav honom och de räckte för att jag skulle vilja gå därifrån, och de blev inte bättre av att han tittade rakt på mig innan jag mer eller mindre skyndar mig in i föreläsningssalen.

Idag däremot fanns de ingenstans att gömma sig utan jag och Robin springer på honom när vi är på väg hemåt, han ser att vi hälsar och självklart stannar han för att prata. Jag blev väldigt glad när kollegan ringde och jag fick annat att tänka på. 


Imorgon blir de Dalarna och denna resa har inte kunnat komma mer lägligt. Dessutom så kan denna resa förändra ett par år i mitt liv och de hoppas jag innerligt att den gör också.

De ska bli skönt att få komma hem ett dygn och få komma tillbaka till lugnet..

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards