Alla inlägg den 13 oktober 2011

Av Elin Alzén - 13 oktober 2011 23:50

Att människor är idioter vet vi ju sen tidigare men att köra mot rött är ju dödsdömt..


Efter en riktigt slö morgon då Minnie väkte mig på tok för tidigt och sen efter de så fick jag halvsova i en liten stund till. Halv elva bestämde vi (Emelie & jag) oss för att kliva upp och göra frukost/lunch innan vi gick ut på promenad i Eskilstuna. Strax innan två bestämmer vi oss för att åka till Västerås för att lulla runt på stan och kika lite i affärer! De slutade med att jag hamnade på REA avdelningen inne på H&M (Divided) och hittade världens finaste kjol som jag bara var tvungen till att köpa och mycket riktigt den satt som en smäck på mig och 100 kr senare gick jag ut med den i en påse. 


Hemresan slog då alla rekord av klumpighet, inte från min eller Emelies sida, inte från busschafförens sida heller utan från en moppedists sida då han "råkade" köra mot rött och höll på att bli överkörd av bussen som vi satt på. De var en jävla tur att chaffören såg mopeden i tid och tur i oturen så tvär-stannade mopedisten och hann backa en halvmeter och därmed överlevde utan skador! 

Hjärtat satt uppe i halsgropen på både mig och Emelie och jag kan lova att vi sa ingenting till varandra på flera minuter! Vi satt nämligen längst fram på övervåningen och därmed ser man allting som händer! Jag har nog aldrig varit såhär rädd någonsin tidigare!!

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards