Alla inlägg under oktober 2011

Av Elin Alzén - 6 oktober 2011 23:56

Fick beröm utav läraren idag och de var inför hela klassen..


Jag fick tillbaka mina inlämningsuppgifter i algebran idag och de slutade med en komplittering. Men under lektionstiden så komplitterade jag den uppgiften och lämnade in den mot slutet. Läraren tittade snabbt igenom uppgiften och sen stod han och kliade sig på hakan och sen sa han : "de här var ju ruktigt bra! Jag borde ju skriva av detta" Så de slutade med att han skrev av de jag suttit och komplitterat. Så när läraren bestämmer sig för att skriva av ens uppgift så måste man ju få känna sig lite bra! 


Eftermiddagen tillbringade jag tillsammans med Emelie. Vi tvättade, lagade mat, pluggade, rastade Minnie och tittade på film. Vi hade en riktigt mysig tjejkväll! Nu ska jag mysa ner mig i sängen och titta på Sällskapsresan som jag hittade i grannlägenheten och de är ju en självklarhet att man ska låna dom då :)

Av Elin Alzén - 5 oktober 2011 00:32

Jag älskar verkligen att min granne har glömt bort att de är tisdag och inte lillördag. hans musik dunkar i otakt till min tv och de värsta är att han inte ens märker hur jag stampar i golvet och hoppar för att de ska ljuda ner men icke! Jag kan ju inte heller gå ner och säga åt honom för jag är helt värdelös på engelska och nå svenska kan han inte heller.. 


Åh vänta!! Nu blev de tyst :)


Åfan nu började de en ny dunkadunkalåt.. 


Undra hur länge jag ska stå ut innan jag blir fly förbannad.. Ska ju ändå upp om några timmar för att orka med en tvåtimmarsföreläsning..

Av Elin Alzén - 4 oktober 2011 18:43

Har nu passerat några stationer och jag har upptäckt en sak. Alla killar väljer att placera sig i den främre delen av vagnarna medan alla tjejer placerar sig i dom bakre. Detta har hänt på alla stationer under denna dag och då kom funderingen: är de en oskriven regel som säger att främre delen är åt männen och den bakre delen är åt kvinnorna? Eller gör man så bara per automatik? De finns en grupp människor som faktiskt gör tvärtom eller bara gör som dom känner för och de är penisionärerna. Så som der ser ut nu så är de bara tjejer och pensionärer i min tågvagn. Men de är inge fel med de men jag saknar någonting att kunna vila ögonen på..

Av Elin Alzén - 4 oktober 2011 00:41

De är värst vad jag har börjat blogga mycket numera. Undra om de kan ha med att jag har lite för mycket fritid eller om de har med att jag inte har någon fritid alls. Detta är ett sätt att släppa plugget för en halvtimme och bara få skriva av sig. De är nog ett sätt för mig att börja tänka på någonting annat för en liten stund. :)

De är dags att pausa mitt liv förr en liten stund! Efter den lilla pausen så är de dags att gå vidare. Nu är min paus för detta meningslösa blogginlägg över för denna stund :)

Av Elin Alzén - 3 oktober 2011 01:19

Ibland börjar jag undra varför jag är så beroende av min tv. Jag tror inte jag skulle klara mig utan tv under någon längre tid då den alltid står på hemma hos mig. Jag blir sjukt ensam om den är avstängd. Jag tror att den ger mig någon sorts trygghet för jag är i balans med mig självså fort den är igång. Men men.. Jag borde lära mig att ha den avstängd mera och definitivt på kvällarna. Vanligtvis brukar de ta fem minuter efter att jag har lagt mig i sängen för att sova men nu råkade jag titta på fel film så jag är orolig över att börja drömma mardrömmar. Måste lära mig att stänga av tvn på kvällarna!

Av Elin Alzén - 2 oktober 2011 17:15

Vad är de med studenter och hundar? 

Dom blir bara fler och fler som skaffar hundar och de är väl inge fel med de men jag börjar fundera på var dom får tiden ifrån. Jag kan ju bara utgå utifrån mig och mina skoltider och när man kommer till skolan 8.00 och går därifrån vid 18.00 ungefär varje dag, så hur sjutton kan man ha husdjur. I och för sig så handlar väl även de om vilka prioriteringar man gör. 

Självklart skulle även jag vilja ha någonting som väntar på en när man kommer hem, något att bry sig om men inte som jag har de nu. 

Jag nöjer mig med att spendera hela dagarna i skolan och hela helgerna farandes någonstans ute i vårt stift..

Av Elin Alzén - 2 oktober 2011 00:58

SJ och Arboga station har då satt sin sista potatis!


Dagen har spenderats i Köping, där vi har deltagit/genomfört ett Harry Potter (XI) Experiens. Vi tillfredställde barnens behov med lite Quiddidch, marodörkartor, knapp-maskin, magiska örter köttätande växter osv. De verkade som att alla var riktigt nöjda efter en dag i Harry Potters värld. 


Allt flöt på väldigt bra men på vägen hem så bröt mitt lilla helvete ut. 


Jag och kollegan dundrar iväg till Västerås efter att vi plockat klart i församlingshemmet i Köping. Väl på stationen i Västerps inser jag att de snabba tåger hem avgick två minuter innan jag anlände. Så jag funderade ut vilken sträcka som kändes mest rätt för mig och de var sträckan Västerås - Arboga, Arboga - Eskilstuna. När jag väl anlände Arboga så inser ajg att de var en timmes väntan på nästa tåg. I väntan på de tåget satt jag och pratade med ett par som skulle vidare åt andra hållet så efter en stund blev jag ensam på stationen. när klockan var lagom att mitt tåg skull komma så gick jag ut men de fanns där inget tåg på någon perrong. Kul jag hade missat tåget trots att de inte hade åkt något tåg förbi.. Har jag missat ett tåg som inte hade kommit? 

De slutade med att jag drog en "livlina", jag ringde David som kom på stört vilket gjorde mig oerhört glad! 

Så nu några tårar senare, lite mat i magen och trevligt sällskap så mår jag finfint och nu blir de till att krypa ner i soffan och titta på lite Beck!

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards