Alla inlägg den 25 november 2011

Av Elin Alzén - 25 november 2011 00:35

Nu var de ett tag sedan jag var här och skkrev något men har man ingen skrivarglädje eller om man har idétorka så blir de lätt ett uppehåll. I torsdags förra veckan åkte jag till syster och svåger och liten fröken och de var trevligt att träffa familjen igen! Två dagar i rad blev man väckt av Wildabus som tyckte att 6 var sovmorgon! Hon gav sig inte föränn man hade klivit upp för att leka med henne. Men jag klaga inte för jag var tvungen att vända på dygnet och få nån sorts rimlig dygnsrytm. 

I lördags var de dags för 70 årsfirande för faster och de var en spännande upplevelse! De var trevigt att träffa släkten men hildegards-tanterna var lite småläskiga då en av dom klagade på mobiler, halsband och jag vet inte vad.. Men men.. På kvällen sen begav vi oss hemåt! Jag körde mellan Jakobsberg och Eskilstuna. När vi anlände tuna så klev min bror ut och såg två brudar (från klassen) och självklart började ahn jiddra en massa skit med dom. Men när han pratat klart så begav han och far sig vidare upp till Dalarna. 

Jag gick hem och lade mig på soffan, men efter någon timme blev de dags för födelsedagsfest en våning ner då en klasskompis ställt till med fest. Men tröttmössa som man var så stannade man inte speciellt länge utan sängen lockade mer :)


Jag gick genom stan hem från en kompis för dryga timmen sen och då såg jag att de har satt upp Julgranen på torget och tänt alla ljusslingor efter gågatan! Jag kom i nån sorts julstämning men de är en sak som fattas, och de är SNÖ! Första advent kan ju inte komma och passera utan att första snön har kommit!? De var längesen jag längtade efter jul och snö men tids nog blir de väl som man hoppas och önskar! 


Nu sitter jag hemma och har 1000 saker att göra! Jag åker till en vän i Västerås imorgon för att umgås och så innan vi på lördag beger oss till Dalarna och till Hedemora för lite styrelsehelg! Ska bli riktigt trevligt men jag känner att jag aldrig får vara ledig och får vara bara jag! De ska de bli ändring på. Men de ska bli kul att träffa alla fina människor som jag jobbar tsm med lite då och då. 

Nästa vecka blir nog ännu en helvetesvecka då man kommer att sitta dygnet runt med balkinlämningen så jag ska passa på att ta de lugnt i helgen (trots styrelsehelg) och vila upp mig! :)


Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards