Alla inlägg under december 2011

Av Elin Alzén - 10 december 2011 00:11

Julklappsjakt! 

Jag kom ju på att många sidor på internet har "köp nu och betala nästa månad" eller "dela upp din betalning" och de gör att även jag kan byta julklappar med familjen! Så nu har jag hittat en julklapp till mig själv och en till storasyster. Var bara de att jag måste jaga vidare och se vad man kan hitta för de är inte lätt att hitta nåt som jag vet både passar mig och syskonen i smaken. Men de jag har hittat nu älskar jag (iaf på bild) och jag tror verkligen att den skulle passa de andra i smaken också!   

Men den stora frågan kanske är vad familjemedlemarna faktiskt önskar sig i julklapp? :)


Men nog för mig idag för nu blir de soooova.. God natt alla glada :)


Av Elin Alzén - 9 december 2011 22:15

De är nog den enda filmen jag på riktigt gråter till då jag ser den. Jag sitter och tittar på den just nu och jag känner mig ledsen inombords och de dröjer inte länge innan tårarna kommer. 

De är en film som får mig att tänka tillbaka på min mammas sista tid hos oss på jorden. Jag blir påmind att jag inte fick säga hej då till henne och de gör fortfarande väldigt ont i mig. De var så mycket jag ville säga till henne och nu kan jag inte de! De här blir andra julen utan mamma trots att hon kommer att finnas i mina tankar. Hon finns i mina tankar jämnt och ständigt vad jag än gör men jag kommer aldrig att få uppleva hennes närhet.


De lyser inga stjärnor i mitt tak men i mitt hjärta i ett mycket speciellt fack och där finns hon, min mamma!

Jag saknar henne sjukt mycket! <3

Av Elin Alzén - 9 december 2011 20:18

Vart tog fredagsmyset vägen? Har varit hemma i snart två timmar då jag stannade kvar i skolan för att snacka en massa skit med folk. Men vilken fredagkväll de känns att bli..

Jag sitter ensam hemma för första gången på evigheter men jag kan inte ljuga och säga att dee är skönt utan jag är ärlig istället! Ensamheten kryper på en så fort jag kommer hem. Trots att de finns en himlans massa saker att göra i lägenheten så sitter jag framför tvn och tittar på hockey (Bofors- Sundsvall) Roligare än såhär verkar de inte bli tyvärr.. 


De känns väldigt konstigt att helt plötsligt vara ledig en hel helg! Jo visst finns de hållfinlämning att göra men ändå, jag är ledig! De enda jag har inplanerat är att titta på lite Handboll imorgon och sen träna på söndag :)

Men i övrigt finns de ingenting på mitt schema för helgen

Av Elin Alzén - 6 december 2011 23:36

Ju mer jag har på mig och ju längre in under täcket jag kryper så är de bara ett bevis på att de börjar på att bli kyligt ute. Sover till och med med dubbla täcken..


Nu är vintern och julen på ingång med stormsteg! Jag tog fram adventsljusstakarna i förra veckan samt satte upp mina julgardiner, men mer jul än så blir de inte i min lägenhet tyvärr. Men vintern kan jag inte begränsa så mycket som jag kanske skulle vilja. Igår kom första snöflingorna nedtrillade från himlen och de var bara mysigt för efter tre timmar låg de ett rätt tjockt lager snö i va 2 cm höjd på marken och de var rätt skönt väder ute. Men idag däremot var de snorkallt ute och snön hade blivit till isfläckar! Ge mig mycket snö och 0 gradigt ute så blir även jag nöjd. Men i och med att kylan kom så åkte vinterjackan fram, den som är nån storlek förliten men ändå täcker rumpan utan problem, så från och med imorgon (?!) kommer de vara Michelin som är ute på Eskilstunas gator och vandrar..

Av Elin Alzén - 6 december 2011 21:53

Facebook tog över min dator för ett par dagar men nu har de löst sig och jag tänkte göra en uppdatering om vad som har hänt sen helgen och även i helgen!


Jag ägnade fredagen åt att plugga och göra klart hållfinlämning 1 och efter de blev de en tur hem till Linn för att mysa lite innan jag begav mig vidare för att fira att Sara fyllde 20.


Under lördagen så gick jag på stan med David och Emelie för att kika på allt och ingenting. Blev bjuden på fika innan vi gick hem till dom för att umgås och bara vara på hemmaplan. 

På kvällen blev de lite julbord som vi sjlva anordnade. Ett litet julknytis som förra året blev en stor hit och som vi kommer att ha som tradition! Efter en massa julmat och lite lek så begav jag mig upp en våning i vårat hus för att vara med på Sexets julfest och de var riktigt trevligt! Jag lullade runt och pratade skit med allt och alla och klockan blev närmare halv sex när jag gick och la mig på söndagens morgon. Innan jag hade skickat iväg de sista personerna som hade våldgästat min lägenhet hade jag lovat bort mig före en helkväll med 2 1/2 men, så får se när de blir!


På söndagen blev de en tur till Västerås för lite utskottsmöte och när de väl var slut så insåg jag att första direkttåget till Eskilstuna inte gick förrän 3h senare så jag tog en promenad hem till Kapten eller ja med rätt namn Jon. De var riktigt kul att träffa honom igen efter de år som har gått sen han flyttade. 

Vi satt och pratade om allt och alla samt lät tvn stå på. Jag blev kvar till sista tåget gick hem vid 21,35. Jag kände att jag hade kunnat varit kvar längre för vi hade de riktigt trevligt tillsammans! Men blir nog förhoppningsvis en tur dit snart igen!


Måndag och tisdag har ägnats till skolarbete och de kommer även resten av veckan att göra då maskinelement ska in på söndag och nästa hållfinlämning kommer imorgon..


Men nu ska jag njuta av ett par timmars ledig tid för mig själv med lite onyttigheter och en riktigt bra film!

Av Elin Alzén - 2 december 2011 17:41

Man ska aldrig sluta förvånas! I mer än ett år så har jag blivit lovad att jag ska få tillbaka de pengar jag lånade ut till en kompis. Senaste budet var att jag skulle ha fått dom som den 27e november men tji fick man för de! Inte för att jag hade räknat med att få dom, men jag har varit i ofas med mina pengar sen jag lånade ut dom. 

De som gör mig förvånad är inte att jag inte har fått dom utan att att man inte har råd att betala tillbaka de man har lånat men att man har råd att gå ut och supa tre fyra dagar i veckan! Jag känner mig riktigt lurad men de är väl så man ska känna sig för man b lir ju de hela tiden...

Av Elin Alzén - 2 december 2011 01:44

Vill först gratta min svåger och min lillasyster på deras födelsedag även om de kommer två timmar försent! Men de är så jag jobbar numera.. 

Har fullt upp från tidiga morgonen till sena kvällen och vips så är klockan över tolv på natten och så hamnar jag här lite snabbt. De förklarar även mina dåliga uppdateringar. 

Igår tog jag en liten paus i mitt pluggande och drog iväg för att sparka lite boll! Jag förvånas fortfarande över hur roligt de är och träna. Har haft ett uppehåll på ett par veckor pga att jag inte har haft någon ork till att göra så mycket och sen kom alla drygt svåra uppgifter i skolan då stressen börjar visa sig i små detaljer i ansiktet, typ finnar och munsår samt ilande tänder (kanske inte påverkas så mycket av stress men man kan ju tro på de iaf), så igår fick de vara nog! Nu måste jag även börja lära mig att planera mitt pluggande så jag kan får lite fler lediga kvällar i veckan än bara en kväll!


Nej nu ska jag sova! I hela 6 timmar som de ser ut nu. Natti med er :)

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards