Direktlänk till inlägg 15 december 2012

0 HP för att man blockar på FB..

Av Elin Alzén - 15 december 2012 15:41

Ibland förstår jag inte vad jag gör här. Varför jag pluggar och försöker vara snäll och trevlig mot folk jag verkligen inte tycker om. Jag är oerhört nära att avsluta min utbildning men en liten jävla fågel berättade för min pojkvän (då jag har blockerat henne från facebook) att jag inte kommer få godkänt i industridesignen för att hon har mejlat läraren. Kalla mig känslig när jag sitter i min ensamhet och gråter i telefonen då jag pratar med Albert om varför och samtidigt sitter och läser detta:

 

"Men Elin, detta beteende är verkligen inte ok, Du tog bort 2/3 av rapporten utan att prata med oss andra och det är så sjukt respektlöst tycker jag. Med 9 sidor rapport kan man inte bli godkänd, då lärarna sa att rapporten ska vara minst ca 30 sidor. Så hade jag inte haft en backup på min dator så hade vi varit riktigt illa ute. 
Jag har vidarebefodrat detta beteende till lärarna så får de bedömma sen.

 

Att du Elin blockar mig är bara otroligt barnsligt och töntigt, vi går på högskolan nu, inte lågstadiet. Skulle detta vara ett riktigt projekt så hade du blivit sparkad för längesen. Detta är ett grupparbete och då bidrar alla till arbetet.

 

Jag har inget emot dig annars, tycker inte att vi ska bli ovänner över en sånhär sak."

 

"Blir ett fint litet mail till lärarna, detta beteende är verkligen inte ok!"

 

Kalla mig känslig som sagt men jag står för att den rapport jag lade upp på droppen var 39 sidor och inte 9!

Ska jag låta henne förstöra mitt liv? Svar nej!

Det jag ska göra är att förklara för läraren och sedan ignorera henne tills den dag hon dör (lite väl hårt men ändå). Ett är ju säkert och de är att jag ska sluta vara en som försöker hålla vänskapen vid liv då dom jag försöker tycka om gör mitt liv riktigt jävla surt!! 

 
 
Ingen bild

Lena

16 december 2012 03:25

Förstår att du blir ledsen av de hon skriver.. Men du är bra Elin.. Elaka människor är inte värda att lägga ner energi på.. Ignorera dom o låtsas att dom inte finns.. Du är värd de bästa tjejen.. Stå på dig o kämpa vidare.. Kramar till dig

 
Ingen bild

Diana

18 januari 2013 18:21

För det första:
Du tog visst bort en stor del av rapporten, jag kollade och det var då bara 9 sidor text kvar.

det andra: Jag har absolut inte försökt förstöra någonting, men jag blev oerhört ledsen och fick panik när du tog bort så stor del av rapporten. Både jag,albert och mahsa blev väldigt upprörda över det som du gjorde. Jag är ingen elak person och jag har absolut inte velat förstöra något. Tvärtom, jag försökte fixa det som du tagit bort, jag försökte rädda våran rapport. Så kom inte och säg att jag gjorde fel, att jag har varit elak och förstört för det har jag inte gjort. Och det jag skrev till lärarna var sanningen, att du bara varit med på hälften av alla grupparbeten, och att du sen tog bort stor del av rapporten, jag skrev inget mer än så. Men nu fick vi ju inte godkänt ändå, ingen av oss.

det tredje: Jag vill inte va ovän med dig Elin, du är en bra tjej och jag tycker inte det är värt att slänga vänskapen i ån över en sånhär sak. Även om inte du är min vän så är jag din vän, och finns alltid här oavsett va som händer, för det är så en riktig vän är.
Jag skrev till Micke för att jag var orolig för dig Elin, det kändes inte som att du va dig själv. Plus jag ville att vi skulle få godkänt men du ville ju inte det tydligen eftersom du varken svarade eller hörde av dig.

Så hör av dig när du kan/orkar.

0768235171
diddeyana@hotmail.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Alzén - 10 maj 2019 12:03


När M är på jobbet och O är på förskolan samt att L sover så blir känslan av ensamhet väldigt påtaglig. En dag som denna hade jag tagit upp telefonen för att ringa pappa och klaga lite men det kan jag ju inte göra. Jag var en sväng till Öppna försk...

Av Elin Alzén - 3 januari 2019 22:37

Man brukar ha ganska klassiska nyårslöften som man inte brukar kunna hålla, så i år satsar jag på ett som inte borde vara så svårt att uppfylla. Att tänka lite mer på mig själv! Att ta hand om mig, kroppsmässigt och utseendemässigt :) göra så att jag...

Av Elin Alzén - 31 december 2018 19:13

Nyår och ett nytt år på ingång. Detta årsbyte känns tungt. Kanse för att 2018 har stått för två tunga förluster i mitt liv. Först min älskade katt och sedan min älskade pappa. Saknaden går inte att beskriva. Men det kom lite lycka då min älskade Li...

Av Elin Alzén - 21 november 2018 17:58


Tiden går fort pch jag känner att jag inte har tid att sörja. Saknaden är fruktansvärd och impulsen att inte ta upp telefonen varje gång jag går till och från Olivias förskola är nästan de svåraste. Jag tar upp den, startar skärmen och sen kommer jag...

Av Elin Alzén - 13 november 2018 23:18

Idag firar jag 28 år. Eller ja, fira och fira. Har fått några grattis samt en fin present. Ska få unna mig lite massage. Egentid är något jag sällan får så kan vara skönt med en riktig helkroppsmassage! Dock är det konstigt att fylla år så nära in...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards