Direktlänk till inlägg 12 februari 2013

en bra vecka..

Av Elin Alzén - 12 februari 2013 19:47

Det finns tre bra saker med denna dag/vecka!


I söndags varjag och Micke till Ikea för att köpa ett skåp till badrummet, (slutade även med några nya glas, några plädar och lite annat smått och gott), men när vi var där och tittade jag runt och såg att tv-möbeln som vi vill ha var en utgående vara! Vi skyndade oss hem för att beställa den på Internet men kruxet var att veta hur vi skulle få fram pengar. Det visar sig att om man tar räkningen på faktura så har man tre månader på sig att betala! 


Vi räknade ut att de räcker för oss båda att jobba två till tre dagar i på dessa tre månader så har vi tjänat in dessa pengar! Idag var vi iväg till H&M och jobbade in så att vi åtminstone har halva tv-möbeln betalad i nästa månad! :)


Nu får vi hoppas på att få jobba massor (de dagar som vi båda kan) så att vi även kan beställa hem saker till sovrummet som  sängram, sänggavel, sängbord och byråer. 


Igår var vi iväg och köpte tapeter till lägenheten och jag hoppas, hoppas hoppas på att få iaf vardagsrummet färdigt inom den närmaste veckan. Det kommer bli så fint här hemma när allting är klart! Det kommer bli ett grått vardagsrum, blått sovrum och en beige hall! 

I framtiden kommer vi även att måla om gäst-rummet och även köket! Då kommer det att kännas som ett helt nytt fräscht hem! :)


En annan sak som är kanonbra och det är att vår lilla Tova har börjat bli sig själv igen! Ligger hos oss "frivilligt" igen, hon är uppe och går (nattetid och när det är som lugnast i hemmet) och sen äter hon igen utan att spy upp maten! Så om allt går som vi hoppas så kan hon lägga på sig lite fett igen så att hon även börjar se ut som sig själv igen!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Alzén - 10 maj 2019 12:03


När M är på jobbet och O är på förskolan samt att L sover så blir känslan av ensamhet väldigt påtaglig. En dag som denna hade jag tagit upp telefonen för att ringa pappa och klaga lite men det kan jag ju inte göra. Jag var en sväng till Öppna försk...

Av Elin Alzén - 3 januari 2019 22:37

Man brukar ha ganska klassiska nyårslöften som man inte brukar kunna hålla, så i år satsar jag på ett som inte borde vara så svårt att uppfylla. Att tänka lite mer på mig själv! Att ta hand om mig, kroppsmässigt och utseendemässigt :) göra så att jag...

Av Elin Alzén - 31 december 2018 19:13

Nyår och ett nytt år på ingång. Detta årsbyte känns tungt. Kanse för att 2018 har stått för två tunga förluster i mitt liv. Först min älskade katt och sedan min älskade pappa. Saknaden går inte att beskriva. Men det kom lite lycka då min älskade Li...

Av Elin Alzén - 21 november 2018 17:58


Tiden går fort pch jag känner att jag inte har tid att sörja. Saknaden är fruktansvärd och impulsen att inte ta upp telefonen varje gång jag går till och från Olivias förskola är nästan de svåraste. Jag tar upp den, startar skärmen och sen kommer jag...

Av Elin Alzén - 13 november 2018 23:18

Idag firar jag 28 år. Eller ja, fira och fira. Har fått några grattis samt en fin present. Ska få unna mig lite massage. Egentid är något jag sällan får så kan vara skönt med en riktig helkroppsmassage! Dock är det konstigt att fylla år så nära in...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards