Alla inlägg under juli 2010

Av Elin Alzén - 18 juli 2010 22:45

Dagen började fint med sovmorgon då hantverkarna inte ville komma före elva.

Sen på eftermiddagen bestämde sig jag och pappa för att ta en liten tripp till grannkommunen för att käka en Siljans special på Bellas, och sjukt gott var de kan jag lova.


Nu på kvällen fick jag ett samtal utav Erica på bageriet där hon frågade mig om jag har letat efter någon lägenhet i Eskilstuna och då jag svarade att jag skulle ringa imorgon, men de slutade med att vi kikade på treor i centrala Eskilstuna och att hon ska ringa imorgon och se vad som finns. För nu har vi bestämt att vi ska flytta ihop och dela lägenhet under dessa år vi ska plugga! :)

Så nu är hösten räddad, iaf just för stunden..



Jag var till Stiftsgården en sväng igår för att hälsa på Sara och jivetvis alla andra också :) De var trevligt  att träffa alla som man nästan aldrig träffar och få umgås lite lagomt mycket. De bästa med turen dit var att jag fick träffa en av mina bättre vänner och få prata ut om allting som har hänt i mitt liv sen sist vi sågs. Men jag tycker att de är synd att vi inte ses oftare men de kanske blir en förändring på de nu när jag flyttar neråt..

Av Elin Alzén - 16 juli 2010 12:13

Ingenting går som planerat nu. Jobbet i Rättvik är över sen två veckor tillbaka och de känns lite tråkigt, och jobbet på Päras ser tunnt ut. Men nu vet jag iaf vad som händer sen. Till hösten ska jag flytta till Eskilstuna i hopp om att Erica också flyttar med ner så vi eventuellt kan bo tillsammans. Nu har jag fem års studier framför mig och de känns väldigt bra. Hoppas att jag känner likadant när jag väl kommit igång med allting också. Nu ska jag bara ta tag i mig själv och leta bostad i Eskilstuna så jag slipper krångla sen..

Av Elin Alzén - 3 juli 2010 08:45

Jag förstår inte hur jag har klarat av detta. För precis ett år sedan lämnade du mig och oss för att gå vidare. Vi har nu gått igenom många födelsedagar, högtider och andra veckor och helger och var dag är en ny utan dig. Jag tänker på dig varje dag och försöker ta en dag i taget men de är fortfarande svårt. Jag har inte kunnat bearbeta detta på rätt sätt ännu. Du betyder fortfarande skrämmande mycket för mig men är de så konstigt då? Du är min mor och kommer alltid att vara de så länge jag lever. Jag vill inte tänka för mycket på dig men kan bara inte sluta. Min hjärna säger en sak men mitt hjärta säger någonting helt annat.

Jag är fortfarande rädd för att vara ensam, men nätterna är värst med tanke på att jag får mycket tid att tänka. Många gånger står jag verkligen inte ut med mig själv och denna saknad. Jag saknar dig nu och för alltid!

Jag kommer tyvärr inte kunna gå till kapellt för att tända ett ljus men du finns med mig i mina tankar och i mitt hjärta hela tiden ändå.



Du finns i mitt hjärta vart jag än går och jag älskar dig oerhört mycket.

Du lever inom mig mor! <3



 

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards