Alla inlägg under april 2013

Av Elin Alzén - 20 april 2013 13:51

Jag har nu varit hemifrån i ca ett dygn nu och har några dygn kvar innan jag återvänder hem till Tuna och min fina Micke! Men som jag längtar hem! Jag känner inte att jag gör någon nytta här och på de viset ska det bli skönt att sluta i denna styrelse, men anledningen till att jag har sådan hemlängtan är att jag inte klarar mig ensam utan Micke! Vi gör ju allting tillsammans och blir det esamt att vara ifrån varann, sen har vi också våra tre små flickor (katterna) och att inte vakna av en irriterad Lizzie känns lite smått konstigt..

Av Elin Alzén - 19 april 2013 21:30

Separationsångest!

Ja de kan beskriva hela min helg med ett ord. Det är nu jag har bestämt mig på riktigt för att lämna kyrkan och dess verksamhet då jag har varit med sedan konfirmandtiden (sommaren 2005) samt har suttit i distriktsstyrelsen nu i två år! Det har varit två helt underbara år men jag känner att jag skulle vilja ut och pröva mina vingar på annat håll. 

Jag har haft funderingar på att försöka komma med i förbundsstyrelsen men jag vet inte om jag skulle vara någon tillgång där tyvärr. Så jag lämnar kyrkan och dess verksamhet så får vi se hur jag känner om nåt år eller så. 

Men att lämna någonting som jag vet att jag är grym på och något som jag älskar (uppfatta de rätt) så känns det väldigt jobbigt!!


 

Av Elin Alzén - 18 april 2013 19:32

Jag har suttit och tittat runt på internet på bantningspiller.. Jag har funderat på om man vågar teste detta, det finns många olika piller och hur vet man om det fungerar utan att skada? Jag har tröttnat på hur jag ser ut och jag har inga kläder som jag kommer i längre, sen har jag även fått höra att jag måste gå ner typ 10kg..


Vågar man testa piller eller ska man hoppas och tro på att lite mer träning än det jag redan kör kan hjälpa?! 

Äter nyttigt gör vi ju nästan hela tiden dessutom, hm, mycket att fundera på....

Av Elin Alzén - 17 april 2013 14:48

Det går bra nu på jobbfronten! Jag har fått två erbjudanden och en eventuell, dock har jag tackat nej till ABB för att jobba i Eskilstuna. Likaså Micke, han har fått tackat nej till två jobb för att vi ska jobba på samma ställe som förra sommaren. Det känns tråkigt att behöva tacka nej till stora företag som ABB och Volvo men man kan ju inte jobba på flera ställen samtidigt..

Av Elin Alzén - 14 april 2013 18:34

Vilken snäll pojkvän måste ha! Hittintills så har han syttit en halv dag med syrrans dator för att "blåsa" om den. allt är i sin ordning och nu ska han bara komma på hur man får allting på svenska! Men de kommer nog inte vara några svårigheter för honom igentligen men de tar sin lilla tid. 

Jag vet ialla fall var jag har honom ikväll ;)

Av Elin Alzén - 14 april 2013 16:00

Nu har den stora gallringen av "vänner" på facebook börjat!!

Från över 350 personer till 159 är en bra början! Nu ska bara dom viktiga få vara kvar och efter DÅM med kyrkan kan resten också rensas bort. Och då jag har slutat skolan då kan jag verkligen rensa bort de sista som nu finns kvar för att man "måste" dom man brukar göra de flesta arbeten ihop osv. 


Men snart snart så har jag bara folk, som jag är intresserad av att följa, kvar och de känns så oerhört skönt! :)

Av Elin Alzén - 7 april 2013 18:36

Äntligen är sovrummet klart! I blev riktigt nöjda med resultatet och äntligen känns lägenheten som vår på riktigt! :)

Av Elin Alzén - 3 april 2013 13:46

Veet hårborttagningskrämer är på ingång tack vare Buzzador! 

Får hoppas på att det ger samma resultat som tidigare Veet-produkter som man har använt under uppväxten. Nån som vill prova tillsammans med mig? ;)


 

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards