Alla inlägg under juni 2012

Av Elin Alzén - 13 juni 2012 02:19

De är väl aldrig roligt att flyttpacka eller för den delen flytta alla saker! 


Idag har de varit fullt upp från morgon till kväll. Först en tur till Pingstkyrkans seconhand för att kika på soffa till Mickes mamma, efter de hem och äta frukost för att sedan packa min bil full av alla hennes saker och även tömma garderober och hyllor. När vi hade kört iväg första flyttlasset så började vi packa in allt i hissen till den nya lägenheten och hissen börjar morra konstigt åt oss! Vi funderar på om vi hade överstigit maxkilorna men 500 kg går inte så lätt att maxa. Vi stänger igen hissen och hissen far iväg utan någon av oss tre. Jag och Micke tänker den smarta tanken på att ta trappen och efter att ha småsprungit sex våningar (de är dumt att spara på krafterna) så flåsade jag som en gris och stapplade vidare upp till tionde våningen. 

Pust och stön och stånk vad jobbigt de var! 

Efter denna springtur så blev de att tömma hissen och sedan bege oss tillbaka hem till Micke och en fortsätta flyttpacka och köra lass efter lass efter lass! 


De blev inget riktigt gympass på gymmet men jag tror då f*n att detta var jobbigare ändå..


Nej nu blir de sova för imorn ska vi upp halv tio för att åka till IKEA och köpa/byta grejer till alla olika lägenheter där pojken kommer bo en tid framöver! 

Av Elin Alzén - 11 juni 2012 23:26

Igår firade jag och Micke 6 månader tillsammans! Många tycker kanske att de inte är någonting att fira men vi tycker tvärtom! Jag har aldrig varit såhär lycklig tidigare och jag älskar honom mer än jag har kunnat ana! Dessa sex månader har bara flygit fram och de känns som om de var igår vi skulle titta fotboll tillsammans och då jag övertalade honom att sova hos mig istället för att åka hem. De var nog de bästa beslut vi har kunnat tagit för sedan dess har de bara varit vi! 


Vi firade denna dag med att gå ner på Grappa och åt lite mat och bara hade egenstund och mys och den stunden var verkligen guld värd! :)


   

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards