Alla inlägg under april 2012

Av Elin Alzén - 28 april 2012 22:46

Har haft en mycket trevlig dag hos familjen Tømmervold i Bålsta! 


Tänkte dra en snabb resumé över dagen!


Vi har:

Färgat hår på Maria

Druckit kaffe

Vi begav oss till graven för att möte upp Sara och där blev de plantering av blommor

Myst med Wilddjur och litet lugnare Willemo

Ätit en oerhört god middag med god förrätt och efterrätt

Myst/jäst framför tv:n då barnen skulle sova

mm


Jag kan då säga att Willemo var riktigt söt och lugn medan Wilda bara blir vildare och vildare men är minst lika söt nu som när hon var bebis om inte sötare :)


En sak är säker och de är att de inte kommer dröja 4 - 5 månader tills nästa gång! :)


     

Av Elin Alzén - 27 april 2012 19:01

Man ger och ger och man får ingenting tillbaka! Jag förstår inte att folk tycker och tänker som de gör, men vet iaf vilka man kan lita på och vilka som är ens riktiga vänner. 


Jag säger bara en sak och de är: Väx upp och bete dig/er som 20!!

Av Elin Alzén - 26 april 2012 22:49

Grattis Mamma på din 51 årsdag! <3 

synd bara att du inte finns bland oss och få fira din dag på jorden, men hoppas att du hör oss, där du är!

Av Elin Alzén - 24 april 2012 23:46

Två män beväpnade med yxa och pistol rånade en tobaksbutik på Brusensgatan i Slagsta på tisdagskvällen. Rånarna bakband tre personer som befann sig i butiken.


Vid 19:16 lyckades personerna i butiken kontakta polisen. De tre personerna som befann sig i butiken när rånarna kom, ska ha varit personal och kunder.
Rånarna ska ha hotat personalen och kunderna med yxa och pistol. De ska ha fått med sig stöldgods av okänt värde från butiken upper polisen.
Rånarna bakband de tre personerna som befann sig i butiken, innan de försvann från platsen. De tre personerna ska ha chockats av händelsen, men inte fått några allvarliga fysiska skador enligt polisen.
En man i 30-årsåldern har gripits misstänkt för grovt rån. Mannen är känd av polisen sedan tidigare. Den andra rånaren, också han en man, är fortfarande på fri fot. 


Ibland undrar jag vad de e för j*vla stad jag har flyttat till..

Av Elin Alzén - 24 april 2012 22:34

shit!!min hårborste har blivit vit och mitt hår är i gummikonsistens. Har ju iaf lärt mig att man inte ska använda blekmedel utan hårfärg när ska bleka blont hår! En positiv sak är att håret har nu rätt färg men nästa projekt är att få håret att kännas som de brukar och inte gummi, men med lite hårinpackning och näring som finns i Doves produkter så ska de inte vara några problem annars får jag färga håret mörkt och sen vänta på att håret ska växa ut så man kan klippa bort de dåliga. 

Skönt att jag har varit med om detta tidigare då samma sak hände Emelie för ett tag sen..

Av Elin Alzén - 24 april 2012 21:22

Så har man varit duktig idag också! Har fixat mitt förråd där typ elva ikeakassor och andra påsar byttes ut mot flyttlådor! Detta är någonting jag skulle ha behövt fixa redan för över ett år sedan men bättre sent än aldrig, som man brukar säga. 

Just nu sitter jag här med en tokkliande hårbotten då jag bleker mitt hår för förhoppningsvis sista gången på länge! Nu ska håret bli typ vitt och sen när utväxten kommer ska jag göra mörkblonda slingor så att jag kan sluta skämmas  över den återkommande utväxten. 


Imorgon är vi lediga och då blir de plugg, shopping av mat och skal/plånböcker som passar mobilerna samt skärmskydd. Sen blir de en tur och kolla gumkort i hopp om att jag ska börja träna och bli finare i kroppen nu när man känner sig som en kossa kring magen och låren...


menmen nu blir de duschen och sen begrunda om jag anser att håret blev som jag ville ha de :)

Av Elin Alzén - 24 april 2012 00:21

Har nu idag gjort 4 försök till morgondagens inlämning i skissteknik och har nu vid halv ett beslutat mig för att lämna in den senast gjorda skissen. Hoppas bara att den kan toppa förra veckans skiss, dock tror jag att de e ganska tveksamt.

Bild kommer nedan.


I övrigt så har jag inte gjort nästan någonting idag. Hade gruppmöte för att kunna börja konstruera "svarta lådan" i produktionsekonomin och sen efter de blev de en sväng till bilioteket för att låna skolböcker sen hem för att göra ingenting! Åt lite mat, duschade och gick ner på stan för att möta pojken innan de blev en sväng till hemköp. Vi är som kossor här hemma med tanke på att de går åt sjukt mycket mjölk! Köpte ett paket (1 1/2 liters) igår och ytterligare ett paket idag. hm.. dags att börja minska på kaffe och te?


Nej nu blir de sova så man orkar vara vaken i skolan imorn! Nattis :)


 

Av Elin Alzén - 18 april 2012 22:52

Tidigare ikväll var jag och Micke iväg för att titta på handboll, semifinal 1:5 där stämningen verkligen var på topp! Eskilstuna GUIF mötte IFK Kristianstad på hemmaplan och allt rulla på ganska bra i början. Efter 10 min så fick Mattias Zachrisson en armbåge rakt i pannan då han gjorde mål på motståndarna och denna armbåge resulterade i kraftig hjärnskakning och ett sår ovanför ena ögonbrynet. Han låg omedvetandes på planen i 20 mionuter med sjukvårdspersonal kring sig i väntan på ambulansen. 


Vi på läktarna hade ingen aning om vad som hände och de enda vi såg var en person som hade "svartnat" och som försökte ta sig fram på planen med stapplande ben, tur att de fanns folk runtom som hjälpte Zacke med hans olycka!

Många tankar far genom en och de känns bra nu i efterhand då vi fick veta att han var vid medvetande då han på bår lämnade sporthallen! 


Trots att Zacke hamnade på sjukhuset så kom GUIF igång och tog vid sista tio ikapp de poäng som de låg under och när slutsignalen ljöd så hade de vunnit med två bollar!

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards