Alla inlägg under april 2011

Av Elin Alzén - 28 april 2011 18:11

Jag har bestämt mig. jag har faktiskt funderat på de rätt länge men jag inser att de är dags nu. Planen var att lägga ner allt vad kommunikation heter men insera tt de blir lite svårt att sluta med allt så jag börjar här. Detta kommer att bli mitt sista inlägg i denna blogg för jag kommer nu att lägga bloggen åt sidan och plocka fram dagboken när de behövs.

Jag orkar inte med alla missförstånd som blir mellan alla som läser och mig. 


Facebook kommer bli mitt nästa mål att säga adjö till för jag känner att jag borde lämna min lotsasvärld och bli vuxen. Behöver kliva ut i vardagen och bli människa!

Men än så länge har jag för mycket jobbrelaterade saker som händer på Fb så blir kvar iaf en liten stund till..


Jag började blogga av en anledning och jag kommer nu att sluta av en annan. 

Tack för denna tiden bloggen och alla andra



 

Av Elin Alzén - 28 april 2011 00:34

De var längesen jag var så här besviken på en vän tidigare. 


Var i skolan på förmiddagen för att gå på en gästföreläsare som var bra och när den var slut var gick jag och lunchade med David. Känns som om att han har fyllt mitt tpmrum ganska välefter en annan vän. Träffade även hans Emmelie och hunden Minnie innan jag var tvungen att springa iväg till ett handledningsmöte som inte gav mig speciellt mycket. Jag är glad att David finns som kompis och vän och jag kommer att bli ledsen den dagen han flyttar..


På eftermiddagen umgicks jag med Jonas i skolan för att ha någonting att göra och när klockan började närma mig halv åtta så började jag röra mig till Robin för att umgås lite med honom, Isak, Alle och Hedlund. Lite GOTI och mig.. Men hela kvällen gick ut på att vi skulle ut på damsittningens eftersläpp. Men anledningen till att jag gick ut var att få träffa en specifik vän som jagvisste var med på sittningen men ikke så kom hon till eftersläppet så när klockan närmade sig halv ett så gicka jag hem. Skulle ändå kliva upp halv sex för att hoppa i kläder och ge mig iväg till jobbet..

Nej ärligt talat så trodde jag att jag var en vän att behålla och de var riktigt längesen jag var såhär besviken på någon tidigare..

Av Elin Alzén - 27 april 2011 09:39

Sitter på en gästföreläsning i skolan och istället för att lyssna på Lars Marmgren när han föreläser om gruppprocesser så tar Greggan över och pratar historia. Smart människa inom vissa områden men snälla var tyst någon gång!


Igår så hade jag träning och de enda jag fick göra var att ligga i gräset. Slänga mig hit och slänga mig dit. Efter ett tag gav kroppen upp! Jag orkade inte ta mig upp från marken. Nu har smärtan i mitt vänsterknä gått över i höger istället så blir en sväng ner på stan för att köpa ett till knäskkydd/stöd så att jag klarar av att spela match på söndag.

Tack vare träningen igår så har jag träningsverk i hela kroppen! Skönt värre faktiskt, för då vet jag att träningen gav mig nåt iaf.


Och inte bara smärta och träningsverk i kroppen så håller jag på att bli sjuk. Så nu blir de att kurera sig och även om jag e sjuk så kommer jag att spela på söndag. Borde ju kunna bli frisk på fyra dagar :)

Av Elin Alzén - 26 april 2011 11:15

Idag är dagen då du skulle ha fyllt 50. Jag skulle förmodligen bara ha skickat ett sms och sen var de bra. Men nu när jag vet att du inte finns i vår närvaro så är saknaden riktigt stor. Jag saknar dig så oerhört och jag känner att du är med mig oavsett vad jag än gör, vad som än händer. Oavsett hur gammal jag kommer att bli så kommer du alltid att leva inom mig. En del av mig tog du med dig men en del av dig har jag med mig <3


 


Jag är fin för att du har skapat mig

Du är dyrbar för att jag älskar dig

Du är skön i mina ögon

En ädelsten i mina händer

 

Därför kan det kvitta

om någon säger att jag är värdelös och dum

In i mitt hjärta viskar du

att jag är värd guld

 

Jag är din ögonsten

Din hemliga skatt

Jag är glad att du finns

Jag vill tacka dig så länge jag lever

och aldrig glömma vem du är

<3

Av Elin Alzén - 25 april 2011 22:04

Jag började prata nyss med en kompis och vi började prata om Stg, och jag insåg att de är ett ställe som jag har placerat i ett annat fack än tidigare. De var som mitt andra hem, ett tag var de mitt hem också. Men jag ser de bara som en plats som jag varit på och inte en plats jag kommer att vara på i framtiden. Jag har släppt en del av min "kristna" sida då jag flyttade därifrån och en liten del av den sidan har jag återupptagit med tanke på att jag numera sitter i DS. 

Stg är ett avslutat kapitel i mitt liv, tyvärr, men de känns inte som att jag har nåt där att göra längre..

Av Elin Alzén - 24 april 2011 21:02

Söndag kväll och slut på denna vecka. Även denna dag sitter jag klistrad framför tv:n och tittar på Big Brother.


Har haft en kanonhelg som började med mys ute på Strömsholmen, där vi sjöng och sprang lite och umgicks i största allmänhet innan vi gick hem till mig för att titta på lite film och köra en chillkväll.


Fredagen började med en joggingtyr tillsammans med Sassa och sen när jag var på väg hem så sprang jag på ett par vänner och umgicks med dom nån timme innan de blev hemgång. På kvällen blev de lite party hemma hos Jerry med några helt underbara människor. Kom väl hem efter två någon gång. 


Och sen kom vi till självaste påskafton och de enda jag gjorde förutom att titta på tv så gjorde jag i ordning en stor sallad som jag satt oc knaprade på hela kvällen. Vid två dök Maria och Elle upp och sen blev de sova..


Dagen idag har spenderats tillsammans med Jimmie. Vi tog en rätt skaplig promenad så att han fick se lite av Eskilstuna. Vi tog en sväng i Gamla stan och även jag fick se nya gator. 

Efter de tog vi en kaffe på SMAK innan vi gick hem för att ta de lite lugnt innan han skulle tillbaka till Västerås. 


Så nu sitter jag framför Big Brother och är glad över att även denna vecka är över och ser fram emot kommande vecka! :)

Av Elin Alzén - 23 april 2011 10:39

GLAD PÅSK 


 

Av Elin Alzén - 22 april 2011 18:54

Efter gårdagens kommentar av en alkoholiserad kvinna på Strömsholm har ajg börjat fundera. 

Jag har en kropp som jag kan trivas i och de blir bara bättre när jag inser att de fett som finns på kroppen börjar omvandlas till muskler. 

Träffade på ett par kompisar tidigare idag och en av dom stannat helt plötsligt och utbrister: Du har gått ner jättemycket i vikt! Minst fem sex kilo! Du har blivit mycket smalare.

Och ja jag har kanske blivit smalare men de är nåt som jag knappt ser själv men men.. Jag är nöjd med hur jag ser ut, iaf just för tillfället!


 

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards