Alla inlägg under februari 2011

Av Elin Alzén - 26 februari 2011 02:40

De har varit en underbar dag, ja jag kan verkligen säga underbar. Jag har spenderat dagen tillsammans med mina vämnner och en massa andra galna studenter men de som betyder mest för mig ikväll var en lång kram och en puss på halsen av en person som betyder oerhört mycket för mig. Och de som var skönast är nog vetskapen om att jag betyder någonting för honom..


Glad och lycklig kommer jag nu somna ihopp om att morgondagen blir lika bra och att jag förhoppningsvis får träffa pojken :)

Av Elin Alzén - 23 februari 2011 16:57

I måndags kväll tog jag tag i mig själv och sökte jobb. Jag sökte allt jag kunde och som verkadeintressant och igår ringer dom från ett bemanningsföretag och ställer några frågor innan de undrar om jag kan komma på intervju såsom idag. 

Så idag har jag varit på intervju och jag fick jobbet med desamma så nu ska jag till H&M imorgon för introduktion och sen blir de lite arbete. Går allt som jag hoppas så har jag jobb minst en dag i veckan beroende på hur mina skoltider ligger.

De som kommer bli en plåga är att man ska kliva upp när klockan ringer men de löser man med att sova tidigt ikväll :) 

Av Elin Alzén - 17 februari 2011 19:51

Idag har varit en bra dag trots mycket plugg och funderingar.

Imorgon blir de en promenad innan skolan för att fixa en viktig sak. 


Jag fick ett mess idag där de stod att mina glasögon var klara och de var bara att styra stegen mot optikern och hämta ut dom och jag kan lova att de var som att klica in i en ny värld när dom åkte på. De är skönt att kunna se igen men de kommer ändå dröja ett par dagar innan ögonen vänjer sig helt vid den nya styrkan.

Av Elin Alzén - 16 februari 2011 23:02

Äntligen! Nu är man på banan igen. 

Dagen började med att klockan ringde vid åtta i hopp om att man skille kvilva upp då men när jag slog upp mina ögon på riktigt igen så var klockan tolv så var bara att kliva upp och fixa frukost för att sedan försöka plugga. 

På kvällen hade vi spelarrådsmöte följt av träning. Ja äntligen är man tillbaka på plan igen, och inga känningar av foten. Jag har haft ett uppehåll på en månad och de har gått mig på nerverna sista två veckorna kan jag lova, men nu får jag träna och nu får jag inte bli skadad igen. Vi kommer ha våran första träningsmatch den 18 mars och de är på tok för lite tid för att komma igång och kunna lära sig allt man måste men de är bara att göra sitt bästa. 

Nu blir de sängen och en bra film på tvn och så ringer klockan åtta imorgon igen :)

Av Elin Alzén - 13 februari 2011 11:11

Idag är de en stor dag! De är Wildas dopdag. 


Helgen har varit helt fantastisk. Började med att faila tentan och sen blev de hem för att packa de sista innan far och Daniel kom ner för att hjälpa mig att flytta, Johannes och Bash hjälpte också till. Tack pojkar!

Att få ut sängen ur lägenheten var ett äventyr i sig då pojkarna fick plocka ner varenda dörr som fanns i vägen. Men nu ser min nya lägenhet ut som en katastrof med de ska snart bli ändring på. De är helt otroligt hur mycket som får plats på 26 kvadratmeter. 

Sen efter de blev de att åka och käka för att sedan bege sig till Bålsta. 


Igår så tog jag hand om W då de andra skulle iväg och fixa nåt och efter de åkte vi ner till centrum för att handla lite. Slutade den resan med en pizza innan vi åkte hem igen. 

Var även ut och gick med W i ungefär en timme och tjugo minuter och de jag kunde konstatera under prommenaden var att de var väldigt dåligt med cyckelbanor i Bålsta. De resulterar i att man får gå kringelikrokvägar för att inte behöva gå på stora vägen även om de blev några meter även där. På kvällen kom far och syster över och de blev lite TP! 


Nu är de andra nere och fixar inför dopfikat och jag sitter här och tar de lilla lugna i väntan på att W ska vakna. 

Av Elin Alzén - 10 februari 2011 23:10

Efter en utekväll på Harrys igår så var man ganska trött när klockan ringde vid sju. Men de dröjde nog en och en halv timme innan jag kler ur soffan för att göra mig klar för skolan. Gick förbi min lägenhet i stan för att hämta skolböcker och dator för att sedan gå till IDT för att tentaplugga. När klockan började närma sig elva så träffade jag syrran och W och vi gick ner på stan och fixade de jag behövde ha hjälp med. Efter de blev de lunch i skolan för att sedan dela på oss och gå på föreläsning. Jag kan ju säga att den jag hade idag inte gav speciellt mycket, men de kan bero på att vi inte har någon vidare bra lärare. 

JAg satt kvar i skolan till åtta och pluggade ochsen gick jag hem för att packa de sista av prylar inför morgondagens flytt. Går allt som de ska så går flytten fort och vi kanske kan styra bilen mot Bålsta redan imorgon. Men de beror på om pappa orkar köra vill säga. 


Nu blir de sova och sen upp tidigt imorgon för att plugga de sista inför eftermiddagens tenta, men jag känner de att jag inte kommer klara tentan imorgon tyvärr :/

Av Elin Alzén - 8 februari 2011 22:37

Jag kan ju inte annat än att tycka att jag själv var lite smågullig när jag var liten :)


  

Av Elin Alzén - 8 februari 2011 21:54

Tänk vad lätt de kan vara att bara släppa sina vänner och gå vidare som om de aldrig har funnits i ens liv. Just nu känner ajg att jag har stannat upp en stund och funderat. De finns så många som har stått mig nära en gång i livet men som jag knappt ens pratar med idag. Var tog, "jag kommer alltid att finnas här för dig", vägen? Kompisar kommer och går men de är ytterst få som stannar kvar som vänner eller för den delen blir nära vänner. Just nu har jag nog ingen som står mig så oerhört nära som vissa personer har gjort i mitt liv men jag har två som är på väg dit, och jag hoppas verkligen att jag kommer att få behålla dom där länge isf..'

Men hur kan ens bästa vän bara efter något år eller några år kliva ur cirkeln och helt plötsligt nappt ens vara en bekant?


Jag har börjat fundera på saker som är viktiga för mig. Sånna saker som jag och Elisabeth ofta pratade om när jag bodde i Rättvik och jag inser att samtalen tillsammans med henne är någonting jag verkligen saknar oerhört mycket! 


  

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards