Alla inlägg under mars 2016

Av Elin Alzén - 29 mars 2016 07:00

Vilken otrolig lycka man känner när ens dotter ler och skrattar när man tittar på henne! Varje gång hon ligger själv så skrattar hon och har världens gulligaste leende. Våra hjärtan smälter varje gång vi tittar på henne <3

Av Elin Alzén - 21 mars 2016 20:23

Hipp hipp hurra för vår lilla Shira som blev 12 år igår! Det firades med att klippa klor och bli vår-borstad. Sen ska man ju självklart få godis av sin husse :)

Av Elin Alzén - 8 mars 2016 07:02

Så var min lilla flicka två månader gammal och till sin mammas lycka så har hon börjat sova längre mellan matpauserna.
Kanske kan bero på att vi har köpt en mysig bädd på dollarstore som både är varm och mjuk och lite trängre än vad babynestet var.
Nu sover hon själv på nätterna och ca 4 timmar åt gången :)

I helgen tog vi oss en tur till Leksand för att fira Willemo som har blivit stora tjejen på hela 4 år. Och självklart lyckades man köpa en present som syrran redan hade köpt.. jag skulle ha gått på min magkänsla men nu har Willemo iaf valmöjlighet rosa eller mörkblå ridbyxor ;)

Att åka bil till och från Dalarna med Olivia gick lite sisådär då hon inte kunde sova några längre stunder utan ville hellre ligga och äta hela vägen..

Nu har vår lilla tjej blivig snorig vilket gör att hon låter som en liten traktor när hon andas djupt eller fort. Jag hoppas att det släpper fort för jag ligger på helspänn och lyssnar till hennes andetag hela nätterna..
Men trots att hon är snorig så är hon en mycket glad liten bebis :)


Av Elin Alzén - 3 mars 2016 06:43

Vilken lycka jag känner när jag får mysa med min lilla flicka. Hon är så söt och snäll :)
Hon har även blivie en väldigt glad liten bäbis då hon börjar le mot oss :)

I söndags blev det en tur till Västerås för att möta systrar och syskonbarn och det var riktigt trevligt.
Vi fick väldigt fina kläder och en mysig filt till Olivia och det tackar vi väldogt mycket för! Filten började användas nästan direkt och det dröjer nog inte lång stund innan lillflickan kan börja använda kläderna :)

Vi fick också lite kläder inhandlat vilket behövs då hon nu har lagt storlek 50 åt sidan och använer 56 ist.

I förrgår blev det ett bad och jag har aldrig segt henne så nöjd tidigare och det känns bra i ett mammahjärta med tanke på hur hon har skrikit vid tidigare badtillfällen..

Igår blev det en tur till bvc för att se hur lång och tung hon har blivit och denna vecka ligger vi på 56cm lång och 4272gram i vikt.
Vi blev även kvar en stund på öppna förskolan då alla kvinnor ville se på lillflickan :)

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards