Alla inlägg under oktober 2011

Av Elin Alzén - 31 oktober 2011 19:16

Det blir bara värre och värre! Men jag är glad över att denna period snart är över så man kan få slappna av lite igen! Jag orkar inte göra någonting längre. Jag är i skolan och pluggar sen när klockan blir mycket går jag hem och äter och lägger mig på soffan och somnar om, och så rullar de på dag ut och dag in! Idag hade jag två tentor jag jag tvivlar starkt på att jag kan ha klarat någon utav dom men de är bara att släppa dom och se framåt. Fram mot onsdagens två tentor som jag funderar på hur jag ska göra för att kunna klara dom men de visar sig då.


Jag tror att jag kommer kunna slappna av då jag sitter på flyget till Luleå för då vet jag att de är över för denna vecka. På onsdag tar jag semester från skolan och beger mig upp till Lule stifts "Mittpunkt" där jag och kollegan ska mysa runt och vara med på en massa roligheter :)

Av Elin Alzén - 26 oktober 2011 23:16

Har tillbringat hela dagen i ett hus med doften av våtservetter med citrondoft och brandrök! Jag trodde seriöst inte att röken kunde bita sig fast så markant i lokalerna? Men som de ser ut nu så verkar vi ha saneringspersonal på IDT i nån vecka lr liknande för dom ska ju klättra högt för att kunna sanera. 


Nu till nåt mycket tråkigare! Jag har tre inlämningar tills imorgon och ska jag vara ärlig så är jag inte klar med någon utav dem. Jag har suttit i skolan sen 10 i morse till 10 nu på kvällen och har inte kommit speciellt långt! Jag mår på tok för dåligt då allt börjar gå emot en och när man väl lyckas ta sig igenom nåt i någon inlämning suckar man lite lättare för att försöka sig på nästa inlämning! Jag är glad att halva hållfen är klar så jag kan ta hand om resten på fredag då de åter blir en heldag i skolan. Eller ja de blir heldagar i skolan fram till onsdag nästa vecka då jag beger mig till Luleå! :)


Nu ska jag sova så jag kommer upp tidigt imorgon! 

Av Elin Alzén - 25 oktober 2011 20:04

Brandlarmet går på IDT! 

Jag sitter hemma och pluggar när första raden kom upp på facebook. Jag ignorerar den men när de bara blev fler och fler inlägg på facebook där de står att de brinner eller att nån grillar skolan. 

Ja mycket riktigt! De brann på IDT och Mälardalens Högskola. En mikrovågsugn har fattat eld och fyra föreläsningssalar blev kraftigt rökskadade. Nu under natten pågår sanering och annat fix. 



Bild tagen av Jocke Holmqvist  

Räddningstjänsten fick gå in med rökdykare för att släcka en köksbrand som bröt ut inne på Mälardalens högskola.

(Uppdaterad 14.59)

Larmet kom in vid 12.40 till räddningstjänsten. En mikrovågsugn i studenternas pentry i lokalerna på Bruksgatan hade fattat eld. Branden spred sig sedan till sammanlagt fyra mikrovågsugnar och orsakade kraftig rökutveckling.

– Vi fick gå in med rökdykare och släcka, säger Joakim Lundholm, räddningstjänstens räddningsledare vid insatsen.

När branden hade släckts jobbade räddningstjänsten i en dryg timme med att vädra ut röken som hade spridit sig i stora delar av byggnaden.

– De kommer att få röksanera. Tre–fyra rum blev ordentligt sotskadade, säger Joakim Lundholm.

Samtidigt ger han Högskolan beröm för den snabba utrymningen.

– Det var bra jobbat. Deras organisation fungerade klockrent.

Brandorsaken är inte fastslagen, men enligt Joakim Lundholm är ett tekniskt fel det mest troliga.

Vid 14.15-tiden kunde räddningstjänsten återgå till brandstationen.

Av Elin Alzén - 24 oktober 2011 23:08

Orolig och stressad är vad jag är just nu..


Efter en mycket trevlig helt i Sigtuna med en massa nya trevliga människor. Nya bekanstkaper och mycket planering! Jag åker snart till Luleå och de är en hel del planering inför den resan. Boka biljetter, leta efter de billigaste priset på resan även om de skulle ta 15 timmar för att komma dit. Tåg eller flyg är den största frågan..


Mitt största problem just nu är skolan! De går verkligen inte som jag vill att de ska gå! Nu har jag tre stora inlämningar denna vecka och fyra tentor nästa vecka! Klarar jag inlämningarna utan kompletteringar så får jag vara glad men jag önskar att jag var smartare än jag är! Den största frågan jag ställer mig nu är om jag kommer att klara av utbildningen jag går eller om de kommer bli så att jag hoppar av. En paus hade inte varit fel heller men att oroa sig för mycket gör att jag inte orkar göra någonting..


Av Elin Alzén - 21 oktober 2011 02:19

Ligger nu på soffan, redo för att slå igenmina blå. Jaghar nu packat i ca två timmar för att kunna få med mig så lite som möjligt i klädesväg men har misslyckats ialla fall då min favorit tröja inte får plats, så jag får skynda mig att packa om imorgon innan jag skyndar ivägför en timme hållf och sen resan till Sigtuna. Vad är de med oss kvinnofolk och alltid ta med sig för mycket kläder vart man än ska åka?! Men någon har talat om för mig att de är bättre att ta med sig för mycket än för lite men jag personligen hoppas på att jag har tagit med mig alldeles lagom mycket utav allt! Ska bli riktigt spännande och se hur denna helg artar sig med tanke på hur lite vi i Vås destrikt har fått göra.. 


Men nog om de, nu ska jag sova! Nattis på er :)

Av Elin Alzén - 20 oktober 2011 16:58

Har hört att de är nån sorts kramdag idag så tänkte dela med mig av bilden nedanför till er :)


 

Av Elin Alzén - 20 oktober 2011 00:26

Känner att jag börjar vända på mitt dygn lite väl mycket! För så fort klockan har passerat 00.00 så sätter jag igång en mysig film (som jag kan utantill) och vänder ryggen åt tvn för att börja plocka fram alla inlämningsuppgifter! En till två timmar senare lämnar jag mitt köksbord och allt vad som finns därpå och beger mig till sängen/soffan för att sova. Men även då har jag ett leende på läpparna och glädjen över att känna mig duktig pulserar i hela min kropp! 


Ja för ovanlighetens skull kan jag helt ärligt säga att jag är bra!




 

Av Elin Alzén - 20 oktober 2011 00:16

Känner mig ovanligt glad och lycklig just nu! 

Trots att jag har sjukt mycket att göra i skolan så är humöret verkligen på topp! De som gör mig mest fundersam över är att jag inte riktigt vet vad de beror på men jag skulle kunna tänka mig att träningen sätter fart på hela min kropp! De som är lite negativt med mitt nya glada jag är att jag är på tok för pigg på nätterna och sjukt trött på mornarna!

Men de ska de bli ändring på för i helgen åker jag iväg på lite jobb igen och denna gång beger jag mig till Sigtuna! Rixhelg med folk från hela Sverige står på schemat och de kommer kunna bli riktigt trevligt!


Nu ska jag försöka slå igen mina blå och sen blir de till att gruva sig lite inför morgondagens träningsverk! Men ett är ju säkert och de är att jag längtar tills söndagens träning redan nu! :) 


Känns som ett nyare sundare liv är på ingång hos mig!


Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards