Alla inlägg under december 2012

Av Elin Alzén - 15 december 2012 15:41

Ibland förstår jag inte vad jag gör här. Varför jag pluggar och försöker vara snäll och trevlig mot folk jag verkligen inte tycker om. Jag är oerhört nära att avsluta min utbildning men en liten jävla fågel berättade för min pojkvän (då jag har blockerat henne från facebook) att jag inte kommer få godkänt i industridesignen för att hon har mejlat läraren. Kalla mig känslig när jag sitter i min ensamhet och gråter i telefonen då jag pratar med Albert om varför och samtidigt sitter och läser detta:

 

"Men Elin, detta beteende är verkligen inte ok, Du tog bort 2/3 av rapporten utan att prata med oss andra och det är så sjukt respektlöst tycker jag. Med 9 sidor rapport kan man inte bli godkänd, då lärarna sa att rapporten ska vara minst ca 30 sidor. Så hade jag inte haft en backup på min dator så hade vi varit riktigt illa ute. 
Jag har vidarebefodrat detta beteende till lärarna så får de bedömma sen.

 

Att du Elin blockar mig är bara otroligt barnsligt och töntigt, vi går på högskolan nu, inte lågstadiet. Skulle detta vara ett riktigt projekt så hade du blivit sparkad för längesen. Detta är ett grupparbete och då bidrar alla till arbetet.

 

Jag har inget emot dig annars, tycker inte att vi ska bli ovänner över en sånhär sak."

 

"Blir ett fint litet mail till lärarna, detta beteende är verkligen inte ok!"

 

Kalla mig känslig som sagt men jag står för att den rapport jag lade upp på droppen var 39 sidor och inte 9!

Ska jag låta henne förstöra mitt liv? Svar nej!

Det jag ska göra är att förklara för läraren och sedan ignorera henne tills den dag hon dör (lite väl hårt men ändå). Ett är ju säkert och de är att jag ska sluta vara en som försöker hålla vänskapen vid liv då dom jag försöker tycka om gör mitt liv riktigt jävla surt!! 

Av Elin Alzén - 1 december 2012 14:22

Jag har under några veckor tittat på serien One tree hill och efter varje avsnitt har jag funderat på vad de är som gör att jag känner mig så nere. Idag kom jag på varför. Jag börjar få rätt lätt för att gråta, oftast utan att veta varför. 

Jag insåg också att lillasyster fyller 15 idag, grattis till henne, och jag känner ett tomrum inom mig för att jag aldrig fick chansen att få vara en del av hennes liv. Att få se henne växa upp från att vara ett barn till att bli ung vuxen. De är rätt många som har satt käppar i hjulen men mest min egna rädsla för vad alla andra tycker och tänker..


Sen saknaden efter mamma. De har snart gått tre jular utan henne och jag ångrar varje dag att jag aldrig tog chansen att lära känna henne som den mamma hon kunde ha varit. Det finns mycket som jag ångrar och hade hoppats på att kunna fixa men ibland får man aldrig den chansen..

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards