Alla inlägg under februari 2012

Av Elin Alzén - 26 februari 2012 21:21

Äntligen är man frisk och på benen igen! De enda som envist hänger sig kvar på oss båda är den sjukt irriterande hostan. Undra hur länge man ska behöva gå med den tro?!


Igår var de lördag och dessutom bortamatch för Micke och GUIF mot Falu HK och de resulterade i en trevlig resa till Falun och Lugnets sporthall. De var trevligt att få se lite av sin gamla hemstad och dessutom träffade jag på två gamla grannar i hallen som var där och tittade på sin son när han spelade. Sonen och jag har ju gått i samma klass i 12 år. De blev vinst för GUIF med 15 bollar


Idag så gästade Falu HK Eskilstuna och de blev kross även idag fast denna gång blev resultatet 36 - 12 till GUIF så Falu HK fick åka hem med 24 bollar i baken.


Nu laddar jag inför morgondagens gate 2 i Industridesign, Innovation utan att ha någonting på benen. Jag ska sätta mig och försöka få ihop någonting imorgon på morgonen så jag inte behöver känna mig för dålig inför lärarna. Har inga krafter kvar efter att ha legat sjuk i förra veckan.

Nu blir de visst fotbollskanalen och sen Poliser i paradiset innan de blir natti för mig :)

Av Elin Alzén - 20 februari 2012 21:54

Huvaligen vilken jobbig dag de har varit. Vaknade vid 20 över 8 då pojken skulle upp till skolan och jag hade planerat att vända mig om i sängen och sova vidare med ikke! Precis som jag skulle vrida på mig så ringer chefen och de var bara att kliva upp och klä på sig jobbarkläderna och ge sig iväg för några timmar på H&Ms centrallager.

Efter nån timme på HM så fick jag sprängande huvudvärk, rivhosta och jag tror att jag började kallsvettas som man kan göra då man får feber. De ropade ut att man kunde få jobba övertid i två timmar men efter lunch insåg jag att de inte skulle kunna gå med tanke på hur jag mådde. 


Väl hemma vid strax före fem så möts jag av en kolsvart lägenhet och en sjuk pojk i sängen. De gick fort att konstatera att han är sjukare än mig så jag ska väl inte klaga så mycket.


Just nu så sitter jag i soffan och tittar på Big brother och äter godis men ska krypa ner i sängen igen och värma mig på mitt kokande element till pojkvän så kanske jag slutar frysa. Blir till att sova länge imorgon då man börjar skolan vid ett. 


Hoppas att ni har haft en bättre dag än mig :)



Av Elin Alzén - 19 februari 2012 23:43

Underbara dag då jag och pojken knappt varit utanför ytterdörren. Denna dag tog vi "ledigt" från allting för en mysdag, dock är vi båda smått krassliga. Med sjuk huvudvärk och hosta samt illamående så vägrade jag röra på min en meter i onödan och snäll som Micke är så klev han upp, trots sin huvudvärk och hosta, och fixade frukost (kl 12.00) åt oss och sen blev de sängen och lite film några timmar till. 


Idag började vi i alla fall och spåna på hur vi ska göra för att kunna våga visa sig i badkläder i sommaren och med våra planer och pojkens dietförslag så ska de bli spännande och se om de blir något resultat som man kan trivas med :)


Ikväll drog också årets Big Brother igång och vilka blåsta människor de var som gick in i huset. Men trots att de bara är konstigt folk i huset så kommer ialla fall jag sitta klistrad framför tvn varje kväll för att se vad som händer.

Av Elin Alzén - 15 februari 2012 12:33

Alla hjärtans dag var igår och vi spenderade dagen med att åka till Vingåkers Factory Outlet för att köpa kläder till Micke. Vi kom därifrån 1000 kronor fattigare men två par jeans och en tröja rikare. Efter Vingåker så styrde vi bilen mot Erikslund i Västerås för att ta en tripp på IKEA. Två mattor, en byrå, 24 pack bestick, en massa glas, ljus,sängkläder, lakan, tallrikar och lite annat smått och gott kom vi hem med och där gick de typ 1700 kronor.


Nu är de bara en sak som fattas i lägenheten innan jag anser att den är färdig och de är en ny klädsel till soffan.


Men hursomhelst så var de våran Alla hjärtans dag - dag och vi båda tyckte att de var skönt att kunna åka bort och få göra saker på egen hand tillsammans!

Nu ska jag hoppa i ett par strumpor och en tröja och ta kaffemuggen med mig ner till grannen och se vad de finns för planer för denna dag! Ett är ju säkert och de är att jag har en massa saker att göra i min lägenhet, men jag har också hela dagen på mig att göra de också..


Hoppas att ni också får en trevlig dag idag! :)

Av Elin Alzén - 6 februari 2012 15:24

Är de någonting som verkligen gör mig slö är en riktig förkylning! Jag är i alla fall glad över att jag inte har fått halsont vilket jag brukar få varje gång jag är förkyld. Menmen jag får ju lite vettiga saker gjorda då jag ligger hemma på soffan och bara dör.


Just nu sitter jag och kollar på mattor och ny soffklädsel för att kunna göra min lägenhet lite mer mysig :) 

Jag vill ha in lite mer naturfärger i lägenheten och få bort lite svart och lite vitt som de mesta av min lägenhet består av. Som de ser ut nu så är jag färdig med mitt projekt i lägenheten om två månader och då ska jag verkligen njuta av hur varmt de kommer kännas.

Beigea mattor, en lång i köket och en stor i själva rummet, och en brun klädsel på soffan.

Sen ska jag köpa lite annat smått och gott men mest för att komplettera porslin och de andra sakerna som finns i ett kök, typ kastruller och tallrikar!


Vill att de ska bli den 25e nu så jag får sätta igång!


Nej nu ska jag nog försöka mig på en powernap för de blev inte många timmars sömn inatt. 

Av Elin Alzén - 5 februari 2012 23:15

Söndag kväll och filmmys! Eller ja så mycket mys blir de inte när vi sitter vid varsin dator nu när vi inte har någon katt som springer runt och djurar i lägenheten. Efter denna helg så vill jag ha egen katt men samtidigt inte för dom har sina idéer och konstiga tider att vara vaken på. Så om jag ska skaffa katt så vill jag nog kunna ha lite mera yta att bo på..


Ibland så förstår jag inte hur folk tänker.. Jag får ett meddelande från ägaren till katten där de stod att han var på väg upp för att hämta den lille, en halvtimme senare sitter vi fortfarande och väntar. De visade sig att han satt och väntade på ett svarsmeddelande. Ibland saknar jag den tiden då man gick och knackade på om man ville något och inte nu när man skickar sms till närmsta granne..


En sak till! 

Jag har nu bestämt mig för att lägga fotbollsskorna på hyllan då min karriär är över för denna gång! Från fotbollsskor till bikini, för nu ska jag börja simma är planen. Jag betalar hellre 200 kr i månaden och får simma när jag vill och hur ofta jag vill istället för att betala 300 kr per termin för fotbollen och bara får träna en dag i veckan.

Visst kommer jag sakna fotbollen men jag känner att jag måste börja tänka på hur min kropp mår och välja den bästa träningen för kroppen. 


Nej nu ska jag krypa ner i sängen och se klart filmen. Nattis :)

Av Elin Alzén - 1 februari 2012 20:11

Igår kom beskedet om mina två dispensansökningar. vart 50/50! just nu läser jag 50% och från och med imorgon hoppas jag att jag får läsa 100% denna period så jag slipper krångel med Csn. Jag har krånglat tillräckligt med dom så ska prata med Ragnar om jag kan få börja läsa kursen "Industridesign, innovation". Hoppas hoppas hoppas!!


Igår-kväll var vi iväg hem till Micke en sväng innan vi återvände hem till mig. Jag hinner inte mer än in i lägenheten innan jag började få ont i ryggen. Samma smärta som jag hade när jag var mindre fast denna gång lite värre. Efter att jag hade lagt mig på sängen så kom jag knappt upp ur den. Snäll som Micke var så lagade han mat till oss och sen fixade han kaffe osv. Han tog verkligen hand om mig under hela kvällen. Han gjorde allt som jag bad han om. 

De värsta är att smärtan inte har släppt så jag ligger nu på soffan och rör mig inte mer än nödvändigt om ens de! Jag känner mig som Tant Agda, 85..


Här ligger jag och tittar på Efterlyst där dom rapporterar om en misshandel i Eskilstuna inte så långt ifrån där jag bor. Rätt läskigt att de händer en massa saker runt om en och att man inte är medveten om vad som hände. Man är sådär lyckligt ovetande eller vad man brukar säga.


Nu väntar jag på "Livet blir bättre" innan Micke dyker upp :)

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards