Alla inlägg under maj 2012

Av Elin Alzén - 31 maj 2012 21:41

Rödsprängda ögon och tusentals nysningar per dag plus att de kliar som en tok i näsan, tecken på allergi eller kan de vara någonting annat tro? 

Ett som är säkert och de är att de är jobbigt 

Har en till sak jag börjar fundera på om de är något fel för de svider sjukt mycket i ansiktet när jag smörjer in mig i ansiktet med lotion. Men frågan är om de är tvålen eller om de är lotionen som är problemet i detta fall, ska testa mig fram efter helgen tror jag :)

Just nu ser jag ut som en riktig tomat i ansiktet! Tur att jag inte ska träffa någon ikväll!

Av Elin Alzén - 31 maj 2012 21:00

Plugga var de ja! Men självklart gör man ju allting annat än de man måste, som tex, vattna blommor, bädda sängen, diska, uppdatera mobilen mm.

Jag har två tentor på tisdag nästa vecka och jag måste klara dom båda för att ha någon möjlighet att få CSN! Hatar denna press som alltid kommer då jag ska tentaplugga och även göra tentan. Men men


Imorgon åker jag till Göteborg på en Demokratikonferens, vad de handlar om har jag ingen aning om men jag vet att jag måste vara där då jag har ansvar för ca 20 stycken ungdomar. Även om jag inte har åkt iväg ännu så längtar jag hem! Ska i alla fall bli trevligt att träffa de andra styrelsemedlemmarna i hela Sverige igen! 



Av Elin Alzén - 24 maj 2012 00:44

Efter en powernap på ca två timmar så blev de en liten cyckeltur till shell för att köpa mjölk och även pumpa cykeln men såklart var pumpen trasig så blev till att cykla hem på två halvfulla däck >.<


Nu sitter jag här och försöker leta efter presenter till Micke då han fyller den 17 juni. frågan är bara vad man ska ge någon som inte önskar swig någonting? Har ett par ideér men de kommer ruinera mig om jag köper någonting utav de, sen tror jag att han förväntar sig att han ska få något utav dessa :/ hmm de är inte lätt de här inte..

Av Elin Alzén - 23 maj 2012 00:23

Jag har funderat lite fram och tillbaka och har konstaterat att vi inte klarar oss utan bil så mycket längre. Vi brukar låna pojkens pappas bil men efter denna resa till Dalarna så känner jag att jag inte lånar den så gärna då hans pappa bara gnäller hela tiden. Har för övrigt fått höra att en bekant till familjen ska göra sig av med sin bil och vi funderar på att köpa den till sommaren.

Så vi får se till sommaren om de blir en Volvo istället för Opeln eller hur vi gör. 


Idag mejlade jag min chef där jag förklarade mitt läge när de kommer till skolan och därmed ville de inte förlänga mitt kontrakt heller, så nu står jag här arbetslös fram tills sommaren och sen efter sommaren får vi se hur de ser ut med pengar och sånt. Som de ser ut nu så kommer jag få problem med att få CSN om jag inte klarar två utav de tre tentorna jag ska göra nu om bara ett par veckor! Måste, måste, måsta bara klara dom!!

Av Elin Alzén - 5 maj 2012 16:37

Kuljul är allt jag har och säga om min tillvaro just nu.

Min kropp har fortfarande inte återhämtat sig efter matförgiftningen jag åkte på och de resulterar i att jag nu sitter och dricker vätskeersättning samt äter skorpor + dricker blåbärssoppa! Detta ska tydligen få kroppen i balans och de hoppas jag verkligen för jag vågar mig knappt ut genom dörren om jag inte vet att de finns en toalett i närheten

Av Elin Alzén - 2 maj 2012 18:54

Matförgiftning jo jag tackar! Enda gången jag lämnade sängen igår var när jag i panik fick springa till toaletten för att de lilla jag väl fick i mig kom upp på en gång samma väg som de kom ner. Varje halvtimme under den vakna tiden spenderade jag inne i badrummet. 


Idag däremot har jag fått i mig en hel soppa på ca 3 dl för de är de enda som kroppen verkar kunna ta emot just nu. Hoppas bara pojken kommer hem med mer soppa snart så jag kan slippa magknipen som kommer och går hela tiden!

Huvva! Tycker nästan lite synd om mig själv just nu..

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards