Alla inlägg under mars 2012

Av Elin Alzén - 27 mars 2012 19:44

Jag har börjat fundera på hur tjejjig jag egentligen är och de resulterade i att jag insåg att jag har blivit mindre och mindre tjejjig ju mer jag tänker på min vikt. Jag har alltid sett ut som jag gör och den enda skillnaden är nog hårfärgen. Jag må ha blivit tyngre med tiden men jag har faktiskt inte blivit större i omfånget på kroppen.

Så för att ta tillbaka lite av min tjejjighet så springer jag åter igen runt i leggins, sitter med hårfärg i huvudet och snart ska jag fixa naglarna. Har köpt ett "gör de själv"-kit och ska se hur de fungerar. Jag har till och med färgat ögonbrynen ljusare så att dom ser mer "plockade" ut. Får se hur jag känner mig om några dagar när jag har vant mig vid de små detaljerna som förändrar mitt utseende lite grann. Ska iaf skölja ur håret nu när de börjar klia i hårbotten! 

Av Elin Alzén - 25 mars 2012 00:03

Spännande dag de var idag. Den började med att jag bränner bort en stor fin bit av min tumme när jag skulle fixa lunchen åt oss i styrelsen. 

Efter maten begav vi oss till Domkyrkan för att fira mässa tillsammans med alla 1200 deltagarna som var med på Älskad 2012. De var en helt fantastisk upplevelse att få dela med dessa människor!


På Aros kongress center så fick vi vara med om lite "puss och snusk" med Ung utan Pung, musik från Zifa, dirro med DJ Skumt, Konfirmandfotografering och en massa annat roligt! 


På hemvägen bestämde vi för att ta en taxi tillbaka till Tomasgården och vips så satt min hand fastklämt i bildörren. Tacka vet jag gummilister som gjorde de lätt för mig att utan att skrika, be Jimmie att öppna dörren så jag kunde komma loss!


Nu är hela styrelsen helt otroligt slut och de blir en film som avslutning på denna fantastiska dag!

Nattis! Tänk på att de blir en timmer mindre sömn inatt också :/

Av Elin Alzén - 24 mars 2012 03:08

Ibland börjar jag undra om jag är en ensamvarg då jag inte är med mina riktiga vänner. Jag valde att gå och lägga mig i ett eget rum inatt även om jag vet att vi skulle sova tillsammans på Tomasgården men jag känner de att om jag inte får sova med min pojkvän (som är kvar hemma i Eskilstuna) så varför ska jag sova med några andra. Jag är inte van vid att vara på denna gård så ör rätt rädd utav mig men på något vis så känner jag mig lite småtrygg. Jag gör mig så hemmastadd med lite film på datorn och kryper ned med min datorväska och en kudde att lägga huvuder på samt kryper ned i min sovsäck. Jag har ett självlysande kors som gör rummet lite mysigare och på något konstigt vis så även tryggare. Skulle jag bli riktigt ensam så vet jag iaf var jag har de andra tre :)


Nu ska jag göra ett tappert försök att få sova någon timme innan de andra kommer och väcker mig för att de är hungriga på frukost! 


   

Av Elin Alzén - 24 mars 2012 00:42

Sjuka träningsvärken man har! Jag och Micke tog ett gympass nere i källaren igår och de lilla jag orkade gav resultat då jag nu inte kan sitta ner eller stå, bära tungt eller jag kan knappt göra någonting utan att känna av denna underbara smärta som ska kallas träningsvärk! Fortsätter jag i denna takt så kanske jag kan bli av med lite kilon! :)

Av Elin Alzén - 23 mars 2012 23:36

Nu sitter jag här i Västerås på Tomasgården och äter keso + avokado. Man måste ju försöka att hålla igång deffen även om de är svårt då man inte ser något resultat på vågen. Någon gång ska jag ju lyckats med mitt mål även om de inte blir till sommaren som jag hade hoppats. För som de är nu så känner jag mig som en fet kossa då jag insåg att båda mina sommarjackor + mina arbetsbyxor har krympt sen förra sommaren. Den ena jackan har jag haft i ca fem år så varför ska den bli förliten just nu för?! Nu när jag behöver den som bäst.. 


Helgen består iaf av att att snart gå och lägga sig på soffan och försöka sova, imorgon ska vi delta på "Älskad 2012" och som avslut på helgen blir de styrelsemöte på söndag. De känns stabilt när halva styrelsen är på plats och ska göra sitt bästa inför nästa vecka då vissa lämnar oss för att ersättas av nya på DÅM 2012. 


Nu lite film och snart sova så jag säger Trevlig helg till er och hoppas ni får de mysigt inatt :)

Av Elin Alzén - 16 mars 2012 23:40

Spännande dag idag. Började med att jag försov mig till sista föreläsningen innan kommande tenta  och bestämmer mig för att följa med Micke till kalkylföreläsningen istället även om jag inte ska göra någon tenta.

På eftermiddagen åkte vi ut till Elgiganten för att köpa ny leksak till mig, nämligen en ny datordå min förra mer eller mindre är död.

Så här sitter jag nu med min nya Toshiba och försöker fixa alla inställningar och laddar ner de olika programmen jag behöver som till exempel SolidWorks, så nu kan jag klara dessa j*vla tentor som jag hela tiden kuggar på för att jag inte har någon ro att sitta i skolan och plugga på dom. De värsta (och de bästa) ör att datorn är gigantiskt stor gentemot min förra som verkligen är minimini..

Av Elin Alzén - 11 mars 2012 23:27

Ja nu börjar min dator att leva sitt egna liv.

Den är tokseg och gör allt jag inte vill att den ska göra. Den byter bakgrundsbilder när jag sitter och lägger Kungen. Den startar om sig när den anser att den har varit igång för länge. Och inte nog med de så har min strömkabel börjat glappa. Nej nu är de dags att skaffa sig en ny dator men då är frågan vilken jag ska ha?! Jag har ett enda krav och de är att den ska klara av solid works.. hmm..

Av Elin Alzén - 6 mars 2012 16:35

Man ska då aldrig bli för bra kompis med någon, eller ja man ska aldrig umgås för mycket med de få vänner man har för de blir så oerhört tomt då de försvinner. Nu har båda mina bästa vänner flyttat. För ett halvår sen flyttade David ner till Jönköping för att börja jobba och nu har även Emelie lämnat Eskilstuna för att återförenas med David i Jönköping.

Men jag då? 

Innan jag träffade Micke så spenderade jag all min lediga tid tillsammans med Emelie och även David då de bodde härm men nu är man ensam så fort Micke ska iväg och göra någonting. 


Jag avskyr att vara ensam och jag saknar mina vänner! 

Men detta löser sig nog i slutändan i alla fall någongång..

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards