Alla inlägg under augusti 2010

Av Elin Alzén - 23 augusti 2010 23:59

Nu ligger jag här och de är sista natten i Leksand på många dagar De kommer inte vara mitt hem längre utan jag ska bygga upp ett eget hem i Eskilstuna från och med imorgon. Jag kommer alltid att kunna återvända hit men de kommer inte vara på samma sätt. Jag börjar känna mig feg helt plötsligt och de känns som om jag inte vågar flytta. Allt känns så fel just nu men jag ska inte ge upp. Jag ska flytta imorgon och jag ska varastolt över att jag äntligen ska få ett eget hem! Mitt hem. Trots denna ensamhet jag kommer känna nu när jag flyttar så kommer de att kännas bra. på sätt och vis så har jag längtat efter de här under en lång tid och nu blir de verklighet. Så imorgon smäller de..

Av Elin Alzén - 20 augusti 2010 00:37

Jag vet att jag är dumsom vågade hoppas men de här kanske ändå var de bästa. Jag ska placera in dig i ett speciellt fack i mitt hjärta men jag komme aldrig att plocka fram dig igen. De kommer vara lättast att bara bryta allt och inte tänka så mycket. Försöka ha fullt upp hela tiden och inte tänka så mycket.. och fullt upp kommer jag också att ha och de e skönt.


Fredag: Träffa Sandra

Lördag: Stum-möte i Hedemora

Söndag: Seminarium i Kista

Måndag: Lasta kärran och packa de sista

Tisdag: Flytta!!!


Ja sen kan man ju lista ut vad jag ska göra och då har jag ingen tid att tänka för mycket på dig..

Av Elin Alzén - 19 augusti 2010 13:50

Varför kan man aldrig låta hjärnan få bestämma för? Varför ska hjärtat dit och tala om vad de tycker och tänker för? Allt hade varit så mycket lättare om hjärtat höll tyst och lyssnade på vad hjärnan hade att säga..

Jag har gjort bort mig själv igen, jag har tillåtit de som jag inte ville skulle hända.

Ska bli skönt nu när jag flyttar och då kommer alla minnen få stanna kvar i Leksand och sen får jag bygga upp nya nere i tunnan.

Av Elin Alzén - 16 augusti 2010 21:00

Nu börjar mitt riktiga vuxenliv närma sig starten. Jag åkte ner till Eskilstuna för att titta på lägenheten som jag ska bo i när jag pluggar och den var jättefin och stor! Jag Skrev på kontraktet direkt och ska få flytta in på måndag. JAg har ingenting emot att flytta men jag kommer känna mig så oerhört ensam innanman kommer igång med skolan och så. Men jag ser ju fram emot att äntligen få ett eget hem. De är fortfarande en del att fixa till lägenheten men får väl ta en tur till de välkända Ikea när pengarna rullat in. Jag känner mig väldigt nöjd med mig själv trots min rädsla för att vara ensam. Men de löser sig såsmårning om :)

Av Elin Alzén - 14 augusti 2010 17:43

Livet är som ett stort frågetecken. De är sällan man vet allt och får svar på de man undrar. Nu känns de iaf som om några pusselbitar i mitt liv har fallit på plats. Ska ner till Eskilstuna på måndag och titta på lägenheten och skriva kontrakt och sen är de fritt fram för att flytta in! De ska bli så skönt att få börja om på en ny kula nu efter allt som hänt i Dalarna. Ja de finns ju vissa personer här som jag kommer sakna något oerhört mycket men de löser sig de med.


De är mycket som har hänt den senaste tiden och imorse vaknade jag upp med öroninflammation om jag känner igen symptomerna rätt. Inte undra på att jag har varit trött och lätt grinig de senaste dagarna. men men

Av Elin Alzén - 6 augusti 2010 20:58

Jag börjar på att bli riktigt less på allt folk har att säga om mig och mitt utseende. Är de konstigt att jag blir sur och snarstucken så fort folk börjar hacka på mig? De enda jag kan säga är att jag tycker att de ska bli riktigt skönt att komma bort ifrån Leksand och Dalarna för att få en ny start på livet och försöka släppa allt de negativa som finns där uppe.

De är iaf tur att jag har några riktigt bra vänner som får mig på andra tankar och som gör att jag mår bra och får känna mig uppskattad för dom jag borde få känna de från dom bara klagar hela tiden. Men den som tror sig känna mig vet väl egentligen ingenting om mig..

Jag älskar min familj även om de är som de är mellan oss och jag älskar mina vänner och jag hoppas att jag inte gör dom alltför besvikna på mig..


Och en sak en viss person ska veta är att de hon tror att jag tycker och tänker om henne är helt fel!

Av Elin Alzén - 3 augusti 2010 13:49

Äntligen är vi inne i vecka 31. Classic car week i Rättvik.

De är nu alla människor dyker upp hemma hos oss. Chippen och Camilla, och snart dyker syrran och Rebecka upp och huset blir fullt.


De är mycket som händer just nu och bloggen står still. Kanske ska börja uppdatera den mer nu när jag ska flytta till Eskilstuna. Vi letar lägenhet för fullt och ska ¨ka ner och kika till helgen ser de ut som.

Jag har även hunnit med en snabb tur till Ullared sen sist jag skrev och shit vilken resa de blev. Jag fick då med mig en hel del hem och jag är riktigt nöjd med allt.

Jag och Erica, henne jag ska dela lägenhet med, verkar komma varandra närmare hela tiden. Vi är ofta ute på tok och mycket dans hamnar vi på. Och när jag inte umgås med henne så är jag med Sandra. De är en flicka jag kommer sakna när jag flyttar men hon finns alltid kvar :)


De känns som att många av ens vänner försvinner just nu medans andra kommer tillbaka. De finns några man vill glömma och några vill man alltid ha i sitt hjärta. Just nu känns allting så förvirrande nu när jag inte vet hur jag vill ha de med allt och alla..

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards