Alla inlägg under juli 2013

Av Elin Alzén - 30 juli 2013 23:35

Äntligen är allting klart och på plats. Tog typ bara sex timmar och en kropp som skriker av smärta. Skönt med en hög säng som man kan rulla ur när man ska upp ur :)

Bjuder på en bild på sovrummet och som jag nämnt i tidigare inlägg så ser allt mycket bättre ut i verkligheten.

Av Elin Alzén - 29 juli 2013 21:20

Nu har alla saker till sovrummet anlänt från IKEA och allt känns toppen! Vi har lite att göra nu ett par dagar framöver med kommer med bilder på det när vi är klara! 


Kan bjuda på en bild på vardagsrummets tv- möbel :)


 

Allt ser mycket bättre i verkligheten och vi är riktigt nöjda :)

Av Elin Alzén - 28 juli 2013 20:07

Det blev interiktigt som vi hade tänkt oss med sängramen för när vi väl kom till Erikslunds möbler så kändes allt som ett ziggehak typ. Vi går in i butiken och allt inom oss skriker nästan "NEJ vi passar inte in här, vi är inte från rätt kultur" Vi kikar på de sängar som fanns och dunstade därifrån ganska på en gång och tillbaka till IKEA (där man kan känna si som hemma)!  Nu har vi iaf köpt byrå, två bokhyllor (äntligen är tv-möbeln helt klar!), sängram med sänggavel och tillhärande lådor som ska vara under sängen, två nattduksbord och lite annats smått och gott. Tacka vet jag IKEA, de kan man lita på :)

Av Elin Alzén - 27 juli 2013 19:31

Vänskap är en social relation i vilken de båda parterna känner tycke för varandra och hyser ömsesidig tillit och respekt.


En gång i tiden kryllade det med vänner kring mig och jag hade för dålig koll på vilka dom egentligen var och hur många som jag hade att ty mig till, idag kan jag räkna dom på min ena hand! Det värsta är att jag inte har någon annan än min älskade Micke att vara med (som jag alltid vill vara med), men det vore trevligt att ha några vänner/ kompisar också. 

Mycket har hänt på för kort tid, men det bästa är att folk har visat för mig vilka dom är och nu vet jag också vem jag kan lita på!



Av Elin Alzén - 25 juli 2013 20:42

Nu har jag visst inte varit inne här på länge och känner att det är dags att uppdatera lite. Mycket har hänt sedan sist!


Jag kpte min mobil för mindre än två månader och visst måste jag skicka in den på lagning då den vägrar ta emot laddning! Riktigt störande då jag verkligen tycker om den!


En annan sak som har hänt sedan sist är att jag satt på blocket tidigare idag och hittade en annons på möbler, via den annonsen så hittade jag en länk till annonsörens hemsida och vips så blev jag kär i en hel uppsättning saker till sovrummet! Det är både billigare och snyggare än IKEA! 

Snäll som min älskade sambo är så fixade han fram pengar och på söndag ska vi åka och storhandla sängram, byrå, sängbord och en spegel som tillkom på köpet, samt att vi ska på IKEA och köpa bokhyllor och även ha en mysig dag på Erikslunds shoppingcenter (om allt går som jag vill). Bilder kommer när allt står på plats med de gör det nog snart!!


Jag och Micke har dessutom hunnit kolla igenom alla påbörjade serier, och gud vad skönt det är att bara ha en serie att följa och inte fem sex- stycken..


En sista sak innan jag stänger ner datorn för idag är att det är fredag imorn, vilket innebär en helvetesdag på jobbet innan vi kan ta helg! På måndag är chefen tillbaka på jobbet och de blir ju bara drygt då han (som inte har någon koll på vad vi gör när vi jobbar) ska springa runt och kontrollera allt till punkt och prickar fast han inte har nån koll på oss! 

På lördag blir det en tur till Malmköpings marknad för att spana in allt skrot samt (förhoppningsvis) kika på Kalle Moreaus som är på besök där, på scenen såklart :)


Nej nu ska jag gå och knyta mig för man e bra trött efter en nästan hel tungt slitande vecka på jobbet! Kl 20.55 checkar jag ut för kvällen! 

Av Elin Alzén - 3 juli 2013 20:50

Helgens outfit är nu helt komplett! 

   

Dessa plus svarta leggins och ett enkelt baslinne.


Det känns som om jag kan känna mig lite fin på lördag, på släktträffen! :)

Av Elin Alzén - 3 juli 2013 20:34

4 år är riktigt lång tid. Ja faktiskt 1461 hela dagar! Så för 1461 dagar sedan så kom samtalet från min äldsta syster ringer och talar om att mamma har somnat in för alltid. Jag kunde inte förstå det då och jag kan inte förstå det nu heller. Jag har några av hennes kläder som jag använder flitigt samt att jag har sparat hennes sms som jag fick under en kort period innan hon gick bort. 

Hon som var så ung och så  fin! Så oerhört fin och snäll!

Jag älskar min mamma och saknaden är grymt stor!


 

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30
31
<<< Juli 2013 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards