Alla inlägg under mars 2010

Av Elin Alzén - 31 mars 2010 22:12

Har haft en skapligt trevlig dag även om de alltid finns för många tankar och funderingar i bakhuvudet som snurrar för fullt!

Vi hade en skattjakt idag som gick ut på att med tusen ledtrådar ta dig igenom hela gården och slutligen ska man finna påskägget som var gömt i ett inlåst skåp i ett av gårdens alla rum. Vi fick dessutom en tandborste och en tandkräm så att vi inte förstör tänderna. Jag får tacka min käre chef Anneli för att hon är så omtänksam och leker mamma lite då och då.


Nu blir de att försöka släppa alla tankar och funderingar och lägga mig och försöka sova till ljudet och bilden av True Blood i bakgrunden och hoppas på att jag mår bättre imorgon när jag vaknar än jag gjort hittills, så god natt!

Av Elin Alzén - 29 mars 2010 18:25

Kul kul kul

mitt liv är såå roligt just nu..

Åkte hem till pappa tidigare idag och la mig i soffan och insåg på riktigt att jag håller på att bli sjuk! Jag mår inte alls bra just nu..

De roligaste med de hela är att jag inte riktigt vet om jag kan följa med till Tänndalen till helgen om nu detta bryter ut helt :(

Ska i alla fall krypa ner under täcket och föröka vila lite nu i hopp om att min huvudvärk lättar lite!

Av Elin Alzén - 28 mars 2010 11:11

En droppe droppad i livets älv

har ingen kraft att flyta själv.

Det ställs krav på varenda droppe:

hjälp till att hålla de andra oppe

 

Av Elin Alzén - 27 mars 2010 23:15

Brr vad jag fryser! Har gjort de sen vi släckte ner hela gården under mässan för att sedan vandra ut med ett ljus i handen till matsalen där de var nattmacka..


Har dessutom varit duktig och rört på mig i 45 minuter nu innan jag ska sova för att kliva upp sju imorgon igen för att ta en morgonprommenad!

Tänka sig att Elin har bestämt sig för att röra på fläsket..  


Undra om de är de som gör att jag känner mig glad och lycklig just nu, alltså att jag har varit ute och rört på mig lite :)

Jag fick en sådan energi att jag typ stuttsade fram på gatan..


Var och tittade till Katharinas katt för tredje gången idag men den vägrar komma fram vilket gör mig lite orolig.. De blir nu andra natten utomhus för den lille kissen..


Nej nu sova och innan dess ställa fram klockan en timme och sen sätta alarm på sju imorgon ioma jag börajr jobba åtta.. Natti natt!


<3




Av Elin Alzén - 25 mars 2010 23:30

Ja då hade man en sånhär tråkig dag igen och då hittar man alltid nå skit att göra, detta hittade jag hos vår söta SannaKlara :)


Jag har typ myst film halva dagen medan alla andra skriker kommando-ord till varann från rum till rum i pavven :)


1. Har du fått en kyss den senaste veckan? hm..
2. Vem tillbringade du minst två timmar med idag? Öhm dom i pavven..
3. Hur lång är du? 164
4. Vad väger du? hm…
5. Vilken är den senaste filmen du sett? Millennium-trilogin
6. Skriv hela ditt senaste sms : Är de okej att flirta med andra när man har en tjej på g?
7. Föredrar du att ringa eller skicka sms?  Skicka sms
8. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Skilda..
9. När såg du senast din mamma? 9 juni :*(
10. Icke godkänt i något ämne? Matte E
11. Mvg i något? Svenska, pedagogiskt ledarskap, bild..
12. När vaknade du idag? Kvart i elva
13. Vilken är din favoritplats? En plats där jag är med goda människor..
14. Vilken plats föredrar du minst? En plats där jag är ensam på..
15. Vart tror du att du befinner dig om tio år? Var som helst bara jag inte är i Dalarna eller Sthlm..
17. Vad sover du i? Trosor
18. Hur många kuddar har du i sängen? 6 när jag inte sover, 2 när jag sover
19. Var har du bott/bor? Upplands väsby, Leksand, Borlänge/Gagnef, Falun och Rättvik
20. Tycker du om kinamat? Självklart!
21. Tycker du om kaffe? Självklart!
22. Vad dricker du helst till frukost? Te
23. Kan du spela poker? Öhm nej..
24. Känner du någon med samma födelsedatum som dig? Joda
25. Vill du ha barn? Säkert
26. Kan du några andra språk än svenska? jodå
27. Har du någonsin åkt ambulans? Nej
28. Föredrar du havet eller en bassäng? Havet
29. Vad spenderar du helst pengar på? Kläder
30. Är du cool? Lite fläckvis
31. Kan du rulla med tungan? Rulla, hur?
32. Vem är den roligaste människan du känner? Min älskade bror
33. Vad har du för ringsignal? Daughtry - We, tror jag att de akn va
34. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Jo ett
35. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Min vattenflaska
36. Kan du byta olja på bilen? Om jag måste så
37. Vilken var den senaste boken du läste? Flickan under gatan
38. Dansar du i bilen? Tråk.. Nej
39. När var du i kyrkan senast? Hm, jobbar inom kyrkan..
40. Hur många hål har du? Haha.. Vart?
41. Har du någon piercing? Nej
42. Har du någon tatuering? Nej
43. Gillar du någon just nu? Jag tror det ja
44. Har du provat droger?  Nej
45. Har du pojkvän/flickvän? Nej  
46. Vad ska du göra ikväll?Mysa film i min ensamhet medans mina kollegor skriker kommando-ord till varann
47. Har du några syskon? Tre systrar och en bror
48. Hur mycket pengar har du på din mobil? 163,45

Av Elin Alzén - 24 mars 2010 22:35


Livet hemma hos oss i pavven resulterar i att vi sitter i ett varsitt rum, vid en varsin dator med en varsin dricka och vi kallar de för att umgås? Vart är vi på väg?


FÅr se om man hittar på någonting att göra innan man kryper ner i sängen..


Livet känns ändå rätt fint just nu men jag har ingen aning om varför. Får hoppas på att jag kommer på de innan allting försvinner :)


<3


Av Elin Alzén - 24 mars 2010 17:16

Usch vad man är lat ibland! vi går ut ur våra rum och till köket för att sedan vända om och gå tillbaka till våra rum! Såhär har den esta tiden sett ut när personalen är på resa. Och inte nog med de så leve vi på pasta för att vi inte orkar fixa någonting annat. De här är nog våran tjockisvecka!

Jag är iaf glad att jag hakade på Dennis och Tofflan när de skulle ner på byn så man fick en lite promenad iaf! :)


Nu börjar man tagga inför arbete på fredag igen och vad ajg hoppas på så blir de en rätt soft vecka och sen blir de att åka till Tänndalen på påskafton för en skidvecka :)

Av Elin Alzén - 23 mars 2010 14:31

1. Åtminstone 2 personer i världen älskar Dej så mycket att de
skulle Dö för Din skull.

2. Åtminstone 15 personer älskar Dej på något sätt.

3. Den enda anledningen till att någon hatar Dej är att de skulle
vilja vara precis som Du.

4. Ett leende från Dej kan ge lycka till vem som helst, även om de
inte känner Dej.

5. Varenda kväll tänker någon på Dej innan den somnar.

6. Du betyder allt för någon.

7. Om det inte vore för Dej, skulle någon inte leva nu.

8. Du är speciell och unik.

9. Någon som Du inte ens vet existerar, älskar Dej.

10. När Du gör ditt livs största misstag, kommer det något gott ur
detta med.

11. När Du tror att hela världen vänt ryggen åt Dej, titta en gång
till det är troligtvis Du som vänt världen ryggen.

12. När Du tror att Du inte har den minsta chans att få som Du
vill, får Du det inte heller. Men om Du tror på Dej själv, förr
eller senare, får Du exakt som Du vill.

13. Kom alltid ihåg komplimanger Du fått. Glöm alla otäcka
gliringar.

14. Tala alltid om vad Du tycker om folk till dom. Du mår mycket
bättre om dom vet.

15. Om Du har en underbar bästa vän, ta Dej tid att låta vännen veta att denne är underbar.

Vänner är som änglar som hjälper oss att flyga när våra vingar
har glömt hur man gör...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards