Alla inlägg under januari 2013

Av Elin Alzén - 7 januari 2013 17:18

Nytt år och nytt försök till ett smalare liv.

Från och med den 26e januari ska jag och Micke börja med LCHF som de så vackert heter. Jag fick ett presentkort på bokhandeln i julklapp så nu ska vi handla en kokbok: "Lättlagad LCHF : 100 enkla och snabba rätter"

Jag vill ha god mat men det ska vara så ekelt som möjligt då jag själv inte är någon hejjare på att hålla till i köket!

 

kan man gå ner 2-3 kg i månaden så har man gått ner 12-18kg tills i juni-juli! Detta betyder att man faktiskt kan visa sig på stranden i sommar utan att skämmas! :)


Av Elin Alzén - 6 januari 2013 17:51

Idag fick Tova som hon ville, om än lite motvilligt från hennes sida på något konstigt vis. 

Vi åkte till byggmax för att köpa brädor och sedan skruvade vi ihop en stege till flickorna så att dom kan komma och gå som dom vill! Just nu är Tova ute på upptäcktsfärd och jag hoppas hoppas hoppas att hon kommer hem snart!! Man blir lite orolig men de ända vi kan göra nu är at vänta! :)

Av Elin Alzén - 6 januari 2013 03:47

Livrädda lilla stackars Tova. Hon får två tillsägelser, en för att hon hon försökte rymma från balkongen (igen) och en för att hon bajsade på sin filt i vardagsrummet. Hon har under en tid "härskat" över lägenheten och tryckt ner lilla Lizzie (som numera har småsår lite överallt på kroppen) så vi tog tag i saken och bestämde att Tova ska lära sig vara på golvet för några dagar sedan. Varje gång hon hoppade upp i soffan så tog vi ner henne på en filt mot ena väggen i vardagsrummet. Vi har legat på golvet och klappat henne och myst och hon har sett ut att trivas. Tova brukar även komma och lägga sig på oss och kurra och känna sig trygg...


I förrgår gick hon ut på balkongen (vilket hon har gjort förr) men denna gång hoppade hon ner på marken och låg och tryckte där mot husväggen. Idag stod vi ute på balkongen när hon kom och denna gång hann vi få tag i henne när hon "rymde". 


Imorgon ska vi åka och handla virke så att vi kan bygga en stege så katterna kan gå ut och då hoppas jag att dom kan må bättre (ioma de är utekatter igentligen) Men största rädslan jag har är att dom ska försvinna och inte komma hem igen :(


Nej nu ska jag ge fröken lite kärlek så hon vet att vi bara gjorde en markering att de hon gjorde var fel och visa att vi bryr oss. 

De skär i ett mattes hjärta när dom inte mår bra och kan lita på oss :(

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards