Alla inlägg under oktober 2012

Av Elin Alzén - 14 oktober 2012 23:10

Sitter i min nya soffa i min underbara lägenher med mina (syrrans) katter runt om mig. 


Igår var vi på barnkalas då Wilda har blivit hela 2 år gammal! Tänk vad tiden har gått fort! De känns som om de var igår jag satt med lillskrutten i skolan och myste i väntan på att Maria skulle sluta sin lektion, nu 16 månader senare är hon en stor flicka! Med lite Pippi-dille ;)


När kalaset var slut och de var dags att åka hemåt så tog vi med oss Lizzie och Tova hem och dom bosatte sig direkt på en trygg plats i lägenheten, nämligen under sängen! Under natten hade dom flyttat på sig och gömt sig under soffan i köket och där låg dom lääääänge.. Vi fick vända på soffan och stänga dörrarna till sovrummen så att dom vågade sig fram, och mycket riktigt, efter denna lilla omställning ligger dom fint i soffan och spinner. 


Jag hoppas att dom kommer att trivas hos oss för jag trivs så oerhört bra tillsammans med dom! 

Av Elin Alzén - 6 oktober 2012 02:10

Idag har de varit en händelserik dag!

Jag vaknar med känslan av att detta kommer bli en väldigt bra dag och jag var på väldigt bra humör. Detta humör svängde ganska snabbt vid ca 8,50  då jag ska parkera på gratisparkeringen och vips så dyker de upp någon bakom mig i full fart och han har så bråttom så han tänker köra om mig när jag svänger in på min plats..


Jag blev en aning chockad då jag insåg att han kört in i fronten på min bil! Som tur är har jag en gammal bil som håller om man blir påkörd! 


Men ingen större skada skedd och jag gick till skolan utan att titta så mycket på hur bilen såg ut.. 


Jag ringde han ikväll, han som körde på mig, och snackade lite om hur vi ska göra och som de ser ut nu så är de så simpla saker att jag själv skulle kunna fixa problemen. Ska ringa honom igen när jag vet vad jag vill och har snackat med min far om hur jag borde göra :)



 


Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards