Alla inlägg under januari 2012

Av Elin Alzén - 31 januari 2012 01:02

Jag har sen ett tag tillbaka börjat titta på mitt älskade "Landet för länge sedan". De är 13 filmer och jag har nu snart sett 10 utav dem. Detta är första gången jag tittar på de utan min andre hälft som också brukade se dessa filmer när han var liten. 


Jag blir både glad och sorgsen om vartannat när jag tittar på filmerna men de finns fortfarande en hel del minnen. De som är de absolut bästa med Lillefot och hans vänner är att de alltid slutar lyckligt! :)

 





 

Av Elin Alzén - 30 januari 2012 19:23

Nu sitter jag här helt ensam i min soffa och planen är att jag ska göra mat så jag får i mig någonting även om jag inte är hungrig. Micke drog nyss iväg hem, får se om han dyker upp imorn igen eller nåt, Emelie och David myser någonstans på nån restaurang (de roliga var att David ringde mig och fråga om vi skulle äta tillsammans vi tre, men sen ändrade han sig visst) och sen så har jag väl inte så många fler vänner eller kompisar. Så när alla är ute och har de trevligt så ligger jag på min soffa och önskar att klockan var mycket mer så man kunde gå och sova..

Av Elin Alzén - 30 januari 2012 18:25

Livet är rätt hårt just nu. 

Idag har jag skickat in två dispensansökningar och hoppas verkligen att jag får dom beviljade! Annars så blir de ett riktigt helvete då jag lär kika efter nya kurser eller nytt jobb, då H&M inte behöver nå golk de första två månaderna detta år, jag lär se mig om efter ny bostad då den jag bor i är enbart för studenter.. osv.. Jag orkar inte med denna press och oro jag känner för jag mår inge vidare när jag ingenting vet.. 

Av Elin Alzén - 24 januari 2012 19:08

Så sitter man här utan att veta vad som komma skall! Två dispensansökan skall imorgon göras och sen får ödet bestämma om jag har tur eller inte! Men den stora frågan är nog varför jag envisas med att inte ge upp skolan! Jag har fortfarande inte klarat av någon tenta och då kan man börja fundera på om jag har hamnat rätt.

De jobbigaste är nog att inte veta om man får fortsätta att läsa eller inte men jag håller tummarna..

Av Elin Alzén - 20 januari 2012 00:55

Jag fick min torsdagskväll med Micke trots att pengarna inte kom in på kontot! Min gratisbiljett kom till användning för en gångs skull! Vi gick och kollade på Hamilton och hade lite egen-tid utanför min lägenhet där vi är mestadels. Filmen var mycket bättre än vad alla recensioner som jag har läst. 

Imorgon kommer pappa vara räddaren i nöden för mina stövlar som jag så gärna vill ha!

Sen är de helg och helgen går ut på att fira en klasskompis till Micke, umgås med lite folk på lördag och sen på söndag ska jag och Emelie iväg och kika på är Micke spelar match! Med andra ord ska jag iväg och lära mig lite mer om handboll. 


Nu ska jag få Micke att inse att "Jerry Springer" är helt värdelös och att de finns någonting bättre att titta på! 

Föresten så är vi ute efter att börja kika på en serie men vi vet inte vilken som skulle va bra. Några förslag? :)


Nu blir de att mysa ner i soffan en liten stund innan de blir sängen för min del och jag får önska er alla en riktigt god natt! 

Av Elin Alzén - 19 januari 2012 00:27

Ibland blir jag galen på csn! Jag skickade in studieförsökran i måndags och då ska de ta tre dagar innan pengarna sitter på kontot, men inte denna gång! Mina torsdagsplaner försvann ganska direkt när jag loggade in och de stod 7.20 kr på min internetbank! Yeey 7 kronor kommer man ju långt på.

Men men får skjuta upp mina planer till en annan dag men ett är ju säkert och de är att jag dödar mig själv om mina stövlar är slut då jag väl har pengar. 

Jag har hittat världens bästa stövlar att ha nu när de ska bli kallt i nästa vecka! Dessutom är dom på rea. 300 kronor för ett par rejäla vinterstövlar som man kan ha i flera år framöver! Dom kommer sitta fint nu när de blir 15 minus på tisdag. Hoppas bara att dom finns kvar då pengarna dyker upp för igår var de fyra par i min storlek men dock bara tre i min färg! 


Nej nu ska jag ta igen allt jag har missat under veckan, städa och diska har jag redan fixat men har lite tv-program att se ikapp. Tex Livet blir bättre! Sen får man ju se när man somnar då jag inatt ska få sova ensam :/

Ett par mackor och sen lite tv blir en perfekt början på denna natt!

Av Elin Alzén - 11 januari 2012 15:18

Klantskaft jag är!

Vaknade och klev upp vid sju i morse och då hade jag nog sovit i hela 3 timmar. Upp för att göra produktutvecklingstenta och för att komma från mig så kändes de som att de gick bra! Men de var efter tentan som jag klantade till de hela! Jag går hem från skolan och tentasalen för att äta lite mat och sen plugga lite inför hållfen som jag hade nu på eftermiddagen. 

Men jag kom aldrig till tentasalen nu på eftermiddagen för efter att jag hade ätit mat så somnade jag på soffan och vaknade inte förens vid tjugo i tre!

Så en av två tentor på en heldag är inte okej! Men de var tur att de var den tentan jag inte kunde som jag missade. 


Nu väntar jag på Micke och sen får vi se vad kvällen har att erbjuda. Lite plugg inför morgondagens redovisning kanske! Annars lite grillat med klassen om jag orkar umgås med dom, med tanke på att jag inte riktigt känner att jag passar in ihop med hela de gänget sen ca ett år tillbaka. Men de kan säkert bli trevligt!

Av Elin Alzén - 4 januari 2012 20:18

Så sitter man här efter en halvdag i skolan med fullproppet med plugg då jag började och gjorde klart sista hållfinlämningen. På fyra timmar så fixade jag till den nästan helt själv och vad glad jag blev då den var klar! 

Nu sitter jag helt utslagen i soffan efter en sömnlös natt och hårdpluggande i skolan! 


Jag fick mitt bostadsbidragsbesked nu idag vilket betyder att jag ska byta ut min trånga 90 säng! De går inte en dag utan ryggproblem. Så nu när pengarna rullar in nästa månad blir jag en säng rikare och sen så rullar de in 1200 varje månad plus att jag ska se till att kunna jobba lite nu framöver! Har jag tur så kanske jag kan unna mig någonting nån gång lite då och då och inte bara köpa de som verkligen är panik!


Nej ta itu med disken och sen krypa ner i soffan och vänta på att pojken ska dyka upp :)

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards