Alla inlägg under juli 2014

Av Elin Alzén - 29 juli 2014 14:11

Så blev det en liten tripp till Enköping tidigare idag, 50min dit i bil, för att uträtta ett ärende åt min syster och sedan blev det 50 min i bilen hem igen. Men innan jag åkte hem så passade jag på att åka in på Ö&B föratt se hur bra deras utbud var på allting till skillnad mot hur dåligt utbud vi har hemma. Så väl inne på Ö&B i Enköping passade jag på att storshoppa ;) 

Ett par rosa foppatofflor för 40kr!

Jag har faktiskt letat ihjäl mig efter ett par nya tofflor till billigare pris än 129kr som det kostar häromkring Eskilstuna..  

Av Elin Alzén - 29 juli 2014 13:54

Denna sjuka värme! Jag brukar älska värmen men nu börjar den bli olidlig.. Det värsta är att jag sväller i kroppen och det betyder att jag inte har några kläder att sätta på mig (ja jag vet att jag har världens största garderob, och hälften ligger i flyttkartonger i källaren) jag längtar tills det blir ca 10 grader kallare så att jag kan klä mig efter vad jag vill ha på mig och inte efter vad jag kommer i.. 


Jag kom iaf i dessa kläder idag ;)


 

Av Elin Alzén - 28 juli 2014 10:26

Förra veckan och förrförra veckan kände jag mig oerhört duktig som var ute och sprang vaqrje dag, nu känns det verkligen i knäna så jag har börjat med någonting nytt. Vi har (för länge sedan) skaffat oss spelet "your shape fitness evolved 2013" till vårat Wii U och det kan jag lova tar musten ur mig. Oerhört bra träning och det är ingen annan än gubben på tv som ser en träna. En sak jag har insett är att jag är värdelös på att få alla kroppsdelar att hänga med men jag har att tid i världen att lära mig det..


 

Av Elin Alzén - 18 juli 2014 07:53

Mitt nya jag började i förrgår och jag tänkte beskriva en enkel vardag i mitt liv (i matväg)..


Väckarklockan ringer 07,15 och då börjar jag med att kliva upp koka en kopp kaffe, dricka en liter vatten och klä på mig framför en dålig kärringserie på tv (avslutade desperate housewife igår). 


När jag väl har fått i mig vattnet och kaffet så blir det ca 25 min löpning i spåret och när de e för jobbigt så saktar jag ner  ;)


Väl hemma igen blir det en dubbelmacka med Leksands knäcke till frukost och en dusch. Klockan två blir det en likadan macka som till frukost (måste fixa nyttigt pålägg så man varierar någonting)


På kvällen när Mikael kommer hem så äter vi den mat vi orkar laga för dagen, dock inget med pasta ;)


Har lyckats gå ner ett halvt kilo sen i söndags..

Av Elin Alzén - 17 juli 2014 13:25

Jag har semester nu tills den 8:e augusti och jag råkade lova mig själv att göra något bra för mig själv.. Så igår började jag springa, för att få en lite slimmare kropp och bättre flås. Har man träningsvärk dag ett så springer man bort den dag två och sen har man dubbelt så ont i kroppen. Träningsvärk delux!

Sen på detta blir det ett smalare kaloriintag och sen får vi se hur det slutar, har hittills gått ner 7 kg (oerhört sakta och säkert) totalt sedan jag började att tänka mig för i matväg. Jag har ju även glömt bort det nyttiga ett tag nu och det resulterar i att jag går ner några hekton mellan stunderna jag väger mig. Men det är inte riktigt vikten som spelar roll, det är hur man tycker sig se ut själv (anser jag), och jag är faktiskt ganska nöjd med mig själv! :) 

Av Elin Alzén - 3 juli 2014 09:18

Min vackra mamma. Som tiden går och tankarna slutar aldrig att snurra. Jag saknar dig och älskar dig och jag kan fortfarande inte förstå att du är borta.


Saknaden är stor och inget kan ersätta den <3


 

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards