Alla inlägg under november 2015

Av Elin Alzén - 26 november 2015 15:30

Ibland undrar jag om det är mina två år på 5-skift eller om det är det lilla liv jag bär på som gör att jag inte kan sova normala tider på dygnet samt att jag ständigt har huvudvärk..
Håller min kropp på att ställa in sig på kortintervalls sömn eller är jag förstörd pga jobbet?

Jag önskar att jag kunde få 6-7 timmars sömn i ett svep istället för att dela upp dom timmarna på ett helt dygn i omgångar..

Av Elin Alzén - 19 november 2015 17:14

I förrgår hämtade vi ut vår sista babybox som man kan beställa hem gratis på olika sidor. Jag tänkte göra en kort sammanfattning på de olika bra sakerna vi har fått med i dom genom att visa en bild per box och på varje bild syns innehållet från dom.


Bäst hittills är nog Kronans barngåva, Libero Startbox och Apoteket Hjärtat. Men de övriga gratisboxarna hade en del bra grejer också :)


 

Från Babyland fick vi:


  • En blöja i minsta storleken och även några våtservetter
  • Nappflaska från Tommee Tippee
  • Haklapp från Trygg Hansa
  • Napp från Esska


Vi fick även en likadan box från min syster :)


  

Från Lloyds Apotek fick vi:


  • Tvättmedel från Tvättex
  • Våtservetter
  • Näsdukar
  • Tandborste
  • Tandkräm
  • Nagellack
  • Tidningen Vi föräldrar
  • Varuprover


Från Kronans barngåva fick vi:


  • Våtservetter
  • Medela amningskupor
  • Bomullspinnar
  • Decubal- mjukgörande kräm för torr och känslig hy
  • Napp från MAM
  • Nappflaska från MAM
  • Sked från Bambino
  • Öronproppar
  • Läkerol Dentafresh
  • Varuprover


Från Baby to be fick vi:


  • Mössa från geggamojja
  • Öronproppar
  • Tidningen Vi föräldrar
  • Varuprover
  • Rabattkoponger
  • Tandkräm
  • Idominsalva


Från Apoteket Hjärtat fick vi:


  • 1 napp från Tommee Tippee
  • Bomullspinnar från Apotek Hjärtat
  • Våtservetter från Apotek Hjärtat och Bamse by CCS
  • Minicare Baby Wash Mousse
  • Plåster Aqua Cover Kids
  • Tröstisar gosedjursplåster
  • Ett barnvagnshänge från Apotek Hjärtat
  • Varuprover
  • Erbjudanden och information från Apotek Hjärtat


Från Libero startbox fick vi:


  • Leksak
  • Våtservetter
  • Blöjor från Newborn strl 1+2
  • Amningskupor
  • Olja och tvål
  • Bindor och trosskydd
  • Rabatter på Ica Maxi


Gravidpaketet från Allt för föräldrar innehöll:


  • En gratis body från Kappahl samt 25% rabatt på valfri vara
  • Tidningen Föräldraguiden Gravid
  • Rabatt på min bebisbok.se


Denna Babybag kommer vi att få på BB när bebisen väl har kommit! 


Den ska innehålla bl.a produkter och varuprover från:


  • Pampers
  • Vi föräldrar
  • Bepanthen
  • Lindex
  • Natusan baby
  • Bebisboken.se
  • Present i form av en leksak eller annan produkt från Fisher Price

Av Elin Alzén - 17 november 2015 19:09

Ja då var halva november passerat och julen står snart för dörren! 

Det som känns bäst nu är att alla julklappar är inköpta och inslagna :) Dom ska bara stå och vänta tills den 25:e december innan pappret rivs av och innehållet visar sig :)


Och ju närmare julen vi kommer ju närmare 11 januari kommer vi! Det är ett datum som har stora förväntningar på sig. Förhoppningsvis blir vi tre i familjen då :) Som vi längtar! 


Än så länge har "bara" 32 veckor passerat och vi gick in i v 33 idag! Det som känns bäst är att allting är fixat inför födseln med t.ex vagn, babyskydd och babysängen som vi fick i julklapp (lite för tidigt). 

Det är bara en sak kvar att införskaffa och det är egen tvättmaskin så att man kan tvätta, utan att börja hata sina grannar som inte håller sina tider nere i tvättstugan, men det gäller bara att få fastighetsskötaren att flytta på el-dosan så att vi kan beställa hem och koppla in tvättmaskinen! 


         

Av Elin Alzén - 13 november 2015 08:01

Idag är inte en vanlig dag utan den dagen då jag fyller 25!
Det ska firas med att jag gjorde min sista arbetsdag på Wavin och Proffice för i år och även nästkommande år (om allt går som det ska)..
När jag kom hem från jobbet hade min underbara Mikael förberett en present till mig som innehöll en helkroppsmassage!! :D
Min underbara sambo vet hur man överraskar med det absolut bästa <3

Idag är en dag av lycka <3 <3

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards