Alla inlägg under september 2011

Av Elin Alzén - 30 september 2011 00:56

Kom hem från skolan för ca femton minuter sen och efter denna dag skulle jag vilja skryta över mig själv!

Lämnade in en inlämningsuppgift i hållfen och matten och en tillämpningsuppgift i matten + en komplittering i matten vilket betyder att alla inlämningsuppgifter för stunden är inlämnad. Och de gör att jag känner mig oerhört duktig!


Nu är hela jag helt slut och imorgon ska jag sova nån timme extra. 

En kopp te och sen blir de till att krypa ner under täcket för att sova. Känns bra att veta att man är ledig när man vaknar!

Dock blir man tvungen att tentaplugga imorgon men de gör man under lite press och inte den pressen man haft med allting annat denna vecka.. :)

Av Elin Alzén - 28 september 2011 22:33

Idag känner jag mig duktig. Fast de är först nu som jag tycker de! 

Har gjort klart två utav tre inlämningar för denna vecka vilket betyder en och en halv dag i skolan innan jag får ta helg! Även om jag måste plugga inför tentan på måndag. 

På lördag händer de grejer! Då åker jag till Köping för att delta under ett Harry Potter experiens. Så blir till att titta på människor i några timmar och plugga under tiden jag kan :)


Nu ska jag ta kväller och se en film innan de blir till att krypa ner under täcket!


God kväll alla vänner! :)

Av Elin Alzén - 28 september 2011 00:47

Jag har nu under några dagar tittar på ett antal Beck-filmer och de har fått mig att tänka på döden.

Jag har ganska nyligen fått veta att en jag kännde har avlidit i lungcancer och denna gång var de inte en familjemedlem och de var heller ingen jämnårig vän. Denna gång var de en kollega. Hon fick mig att tycka illa om henne i början men allteftersom jag lärde känna henne så började jag tycka om henne. Hon fick mig att fundera på saker som jag aldrig tänkt på tidigare.


Jag tror att detta besked har gjort att jag har varit lite nere och tappat motivationen till att plugga. Jag har börjat inse att jag har reagerat på samma sätt varje gång jag fått reda på att någon har avlidit och jag står inte ut med att bli nere för varje gång de händer. Jag måste lära mig att bearbeta de som jag aldrig bearbetat när jag var yngre då jag började stänga in mina känslor och så vidare. Jag borde tänka på mig själv ibland..

Av Elin Alzén - 26 september 2011 20:37

Herregud vad jag är less på mitt liv just nu. De blir inte bättre av att jag känner mig helt värdelös när de kommer till skolan. Jag börjar undra varför jag började plugga över huvud taget. Jag börjar fundera på varför jag är kvar inom skolan också för jag lyckas ju aldrig göra någonting bra.. 

men men jag hoppas att denna känsla går över för jag har inte tid att vara nere..

Av Elin Alzén - 26 september 2011 20:09

Var iväg till Rättvik och STG i lördags för att vara med på stiftsfest/medarbetardag och jag är väldigt glad över de nu efteråt. 


Vi började dagen med lite frukost och kaffe och efter de så gick vi till kyrkan på mässa. Under mässan så fick vi disskutera de som biskop Tomas och de som biskop Benson Bagonza, från Tanzania, pratade om. Han hade mycket bra att berätta om hur han har de hemma i Tanzania.


Någonting som Bagonza tryckte på hela tiden var : 

De är relationer som skapar människan. De är mycket viktigt att möta varandra för vi gör många avtryck/intryck på dom man möter på både gott och ont.. 


Utöver mötet med Biskoparna och mässan så åt vi grillbuffé och under tiden fick vi underhållning av bandet Zifa. Vi gick på seminarium och avslutade med att lyssna på lite musik i kyrkan. Men den som sjöng kom fram och frågade oss om vi kunde hjälpa honom, under tiden han sjöng, med att dansa och sjunga.. han kom fram och tog tag i min hand och drog upp oss från bänkarna och de slutade med att alla som var i kyrkan dansade och sjöng tillsammans!

Vid de tillfället samlade vi alla våra pusselbitar och la dom i de stora pusslet för att kunna finna en helhet :)  

Av Elin Alzén - 22 september 2011 23:56

Idag har jag suttit i skolan från nio till sex, efter de så tog jag och några vänner tog en tur på stan. 


Men när jag var i skolan kan jag lova att jag inte fick mycket vettigt gjort. Har varit så sjukt stressad över allting och ingenting av de jag har försökt göra har gått bra.

Fick hjälp av en kollega att lösa problemet, Rättvik tur och retur på lördag, och de gjorde han med att beställa en bil åt mig och mina kollegor. Så på lördag blir de till att kliva upp i ottan för att åka till Dalom och anlända på Stg till nio på morgonen. 

Sen känner jag ett måste att vara med på fotbollens alla matcher och de gör att jag får känslan av att inte räcka till. Men efter att ha funderat på vad jag måste göra så hoppade jag öve matchen idag och försökte plugga istället, men de gick ju som de gick. 


När vi var på stan så hittade jag en jacka inne på H&M som jag funderar på att köpa nu men de är nog också de jag kommer att kunna unna mig själv. Eller snare så måste jag lära mig att hålla i pengarna så därför ska jag försöka enbart att köpa denna jacka!


Ikväll så blev jag bjuden på mat (även om de var jag som fick laga den) av Julia. Så när maten började bli klar tittade Johannes och Robin in för att umgås lite. 


Jag har lovat mig själv att jag alltid ska vara nöjd med mig själv men de går verkligen inte längre. Jag har aldrig varit så här stor, på jag vet inte hur länge, och jag vet inte hur jag ska göra för att kunna trivas med mig själv. Jag äter relativt mycket och regelbundet men de räcker inte. Ska börja ta en halvtimmes promenad på morgonen och ev en timmes promenad på kvällarna för att kunna känna mig till frids med mig själv. Snart drar även inomhussäsongen med fotbollen och då blir de regelbunden träningen och jag ska då inte skada mig som jag alltid lyckas med.  

Men vi började prata om detta ikväll och under tiden så bjöd Robin på ballerina kladdkaka och jag skulle koka lite te så att de blev en god kaka men tji fick jag för de, för Johannes såg kakan på bordet precis när jag skulle ta den och han hann före mig :(

Snuvad på kakan var precis de jag blev och jag vart inte speciellt glad. 

Men idag (fredag) är de dags att börja ett hälsosammare liv..

Av Elin Alzén - 22 september 2011 01:17

 

Mitt lilla hjärta blir då bara större och större! Tänka sig att hon snart är hela ett år! :) <3

Av Elin Alzén - 22 september 2011 00:57

Jag älskar mitt tillfälliga samboskap! jag kan ligga hemma på Johannes soffa vid tolvtiden på natten och Julia kommer från skolan och kliver in i lägenheten och frågar om vi ska gå och sova. 


Idag har jag spenderat hela dagen i skolan och ännu en gång har jag  varit förbannad på mig själv för att jag sätter mig sista dagen och skriver på rapporten. Men vi blev klara i tid och de var huvudsaken. 

Nu har jag bara två inlämningsuppgifter kvar att göra och dom ska jag sätta mig med imorgon efter föreläsningen.


Imorgon ska jag fixa och dona med allt jag kan för på fredag åker jag tydligen till Leksand för att sova där över natten. På lördag ska jag och mina kollegor vara med på medarbetardag på Stiftsgården i Rättvik, (som jag har längtat.. eller?) Nu ska jag bara hitta ett sätt att ta mig fram och tillbaka på så jag slipper stressa i sista minuten. Eller vänta, blir nog att titta på just sista minuten biljett i hopp om att de ska vara bra pris :)


Nej nu ska jag och Julia ta och sova för vi ska kliva upp om bara sju timmar. God natt världen :)

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards