Alla inlägg den 16 maj 2010

Av Elin Alzén - 16 maj 2010 18:40

Är nog världens stoltaste syster. Min älskade syster Maria och hennes underbara man Daniel gifte sig igår i Leksands kyrka och jag har aldrig sett något vackrare par någonsin och kommer nog heller inte få se de i framtiden heller.

Ett av syrrans krav under middagen var att jag skulle hålla ett tal och för hennes skull trotsade jag min oerhörda nervositet och rädsla för att göra bort mig, och jag ångrar min inte en sekund över att jag höll de.
 


Kära brudpar!

Om ett rymdskepp med utomjordingar landade här precis just nu skulle vi bli förvånade. Lika förvånade skulle nog utomjordingarna bli. Oavsett hur intelligenta utomjordingarna är, så är jag övertygad om att dom snabbt skulle förstå att det här handlar om en förening mellan er två.
Maria, dig skulle dom se först, eftersom du i vit klänning är kvällens glänsande drottning.
Men med dig Daniel skulle det ta lite längre tid, du är ju trots allt klädd som alla andra karlar här. Efter ett tag skulle dom dock se den rena lyckan i dina ögon och förstå att det är eran kärlek till varandra som den här kvällen handlar om.

Ni passar så fantastiskt bra ihop. Det har jag tyckt ända sen första gången jag såg er tillsammans, då du Daniel kom ner för trappan hemma hos Maria i Upplands Väsby och känslan som finns inom mig blir bara starkare för varje sekund som går. Jag kan inte sätta fingret på vad det är, mitt ordförråd räcker helt enkelt inte till, så jag hoppas att poeten Emily Dickinson hade rätt när hon skrev: ”Att inget säga … säger ibland mest”. Ni är helt enkelt underbara tillsammans!

Så, tillåt mig att utbringa en skål för min älskade syster Maria och våran kära Daniel!

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards