Alla inlägg den 12 september 2011

Av Elin Alzén - 12 september 2011 01:05

Nu ligger jag i sängen igen och gör allt för att sova men har lite svårt att göra de med tanke på att man nästan har gått och lagt sig vid två varje natt under n0lleveckorna. 

Igår var de finsittning och avslutning av n0lleveckorna och jag kan faktiskt säga att jag var riktigt snygg i de jag hade på mig. 

Trots avslutningsfesten så låg jag i min säng vid ett igår natt för att kroppen sa ifrån och ville sova. 

Imorse skulle jag ha åkt till Västerås för att sedan bege mig vidare till Grönan och sthlm men tacka vet jag SJ som inte tyckte att de skulle gå några tåg före tio så jag kom inte iväg. 

Istället tänkte jag ha en skön hemmadag med soffmys för att krya på mig, men så blev de inte heller. Hoppade i kläder och tog en promenad ner till stan, ja de 200 meter som jag behöver gå, och de slutade med en tripp till Sköna hem, Nisses och IKEA med Emelie och Minnie. Så 550 kr fattigare och 8 krukor rikare, plus en lampa. 

Väl tillbaka i Eskilstuna så gick vi och åt lite mat på Mongolian sen gick jag hem för att tvätta. När klockan började närma sig elva ställde jag mig och diskade och vips så började jag plocka med mina blommor istället. 

Imorse hade jag tre krukor och nu har jag åtta fulla med blommor. Med andra ord började jag plantera om lite och fyllde hela fönstret med blommor! 


Nästa projekt jag ska göra med lägenheten är att köpa kuddar och ett snyggt överkast till sängen så jag kan ha den som soffa på dagarna.

Funderar nästan på om man skulle försöka sig på att köpa en ny klädsel till soffan också men dom tankarna är ännu ganska svaga.

Skulle också behöva en gigantisk matta till lägenheten så att jag slipper se den fula plastmattan som jag har. Men de får bli då jag har lite mer pengar.

Dock ska jag göra så att lägenheten känns varm nu när hösten och vintern är på ingång. Så mycket beigea och ljusbruna samt guldiga detaljer börjar flytta in och de vita detaljerna blir mindre och mindre även om jag inte gör mig av med dom


Nej nu blir de till att sova för nu börjar John Blund hälla sand i mina ögon och även dra lite i mina ögonlock så god natt alla!

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards